Rivalerna

Lokko, Lesley

| 2005

Berättelsen börjar 1974. Amber Sall är dotter till den vackra men alkoholiserade Angela, som gör sitt bästa för att den tjusiga överklassfasaden inte ska rämna, men som lämnar Amber och hennes bror vind för våg att uppfostra sig själva. Pappan, den framgångsrike affärsmannen Max Sell, bär på många hemligheter från sitt förflutna och lever dessutom ett dubbelliv, dels hos familjen i London, dels med sin älskarinna sedan många år i Rom. Tillsammans med denna har han dottern Paola, som bestämt sig för att aldrig hamna i mammans situation och till sin hjälp har ett fantastiskt utseende och ett väl tilltaget underhåll. Amber och Paola är så olika varandra man kan vara och deras vägar korsas gång på gång, sällan med lycklig utgång...Rivalerna rör sig obehindrat över fem decennier och är berättelsen om systerskap, vänskap, familjeband och kärlek, skriven av en av de de mest begåvade författarna...

En av de bättre 70-tals böckerna. Ganska lättläst och många korta kapitel, växlandes mellan Abel och Kane där händelserna helt plötsligt tar sig en annan vändning än jag trodde.

Karin Karlsson

2010-05-28

Jag läste hennes första bok för nåt år sen och den gillade jag, men den här lyckades inte alls fånga mitt intresse på samma sätt. Inte så roligt story och inte tillräckligt intressanta personer.

Läs den!

Li Bok

2009-06-05

Denna bok är som klippt och skuren på semestern då du inte kommer kunna sluta läsa.. Du får resa runt i alla världens hörn, gå på glamorösa fester och bara drömma dig bort..Har du inte läst Lyckosökare av Lokko, gör det..den är nästan ännu bättre.