Restless

Boyd, William

| 2006

What happens to your life when everything you thought you knew about your mother turns out to be a lie? Ruth Gilmartin's mother, Sally, is not what she seems. As a spy, she has far too many dangerous secrets, and before it is too late, she must confront the demons of her past. But, this time though she can't do it alone, she needs Ruth's help.

2014-01-12

Betyg: 3,5 av 5.

Romaner om andra världskriget, spioner, agenter, och dubbelagenter är inte riktigt min genre egentligen, och har väl aldrig varit. Men någon gång kan jag läsa någon, och tycka att det är helt okej.

Den här boken fick jag som en recensionsbok, utan att jag hade önskat den, och ville då så klart testa att läsa den.

Och den var faktiskt riktigt bra.

Den utspelar sig parallellt under andra världskriget och på mitten av sjuttiotalet. Och den handlar om en kvinnlig spion.

Boken var lättläst, underhållande, spännande, och bra. Så jag kan rekommendera boken trots om man, liksom jag, inte gillar genren. Och gillar man genren, så tycker man säkert att den är ännu bättre än vad jag gjorde.

Thomas Rosswall

2009-10-02

För mig fungerade det inte riktigt. Välskiven, men inte tillräckligt intressant för att vara en riktigt bra roman eller tillräckligt spännande för att vara en "page-turner". Jag fick inte heller dåtid och nutid att riktigt befrukta varandra. Men trots allt läsvärd.