Resten av allt är vårt

Hamberg, Emma

"En livsbejakande liten pärla! ... Lycklig kärlek är svårt att skildra. Men Emma Hamberg lyckas över förväntan." Ingalill Mosander, Aftonbladet"Emma Hamberg är en av våra finaste författare av feelgood ... en alldeles underbar och mycket rolig kärlekshistoria där verkligheten verkligen överträffar dikten!" Kenneth Gysing, Femina (Betyg: 5 av 5)"Briljant rom-com ... Härliga feelgoodförfattaren Emma Hamberg skildrar ett omtumlande år i sitt liv med massor av humor, ärlighet och acceptans. Låt detta bli en storsäljande stötteroman till alla starksvaga kvinnor." Kerstin Särneö, Tara (betyg: 4 av 5)"Sorgligt, känsligt och vansinnigt roligt" Lena Jonsson, Skaraborgs Allehanda 1. Jag vakar vid min mans sida medan han svävar mellan liv och död. (Check!)2. Jag får hem min man levande från sjukhuset! Men med komplicerade hjärnskador. (Check!) 3....

Malin Falk

2023-07-12

Söt.

Mikaela86

2022-02-17

Lättsam och underhållande men rent litterärt är den ju mest som en blogg?

Linda F.

2021-11-05

En omvälvande tid i Emmas liv, ibland är boken rolig, ibland upplevde jag att det var svårt att hänga med i allt som hände.

Johanna Ekne

2021-09-01

Fantastisk självbiografisk bok om en omvälvande period i författarens liv! Rolig, sorglig, knasig, spännande, full av känslor. Har läst den flera gånger och kommer att läsa den igen.

Anna Kreissl

2021-08-11

Härlig bok men lite långrandig mot slutet. Men väldigt rolig att lyssna på.

Ewe xxxxxx

2020-10-27

Älskar denna! Handlingen, sättet den är skriven, karaktärerna. Inte en sida var tråkig.

Emma C.

2020-10-16

Snubblade över boken, utan att ha förstått det var en sorts biografi. Jag blev väldigt positivt överraskad. Mycket fin bok som känns väldigt ärlig.

Maddox

2020-05-29

Christel Kron

2020-04-29

Älskar variationerna i boken

Underbar, stark & underhållande!

Therese

2020-02-01

En fantastisk bok. En bra berättelse, men framför allt ett fantastiskt och humoristiskt språk som gör läsaren glad även fast jobbiga partier också avhandlas. Känns aldrig flamsig tack vare en utsökt balans. Rekommenderas.

En bok som växte mer och mer! Mysig, ärlig och hur man kan gå vidare - på olika sätt.

Hibaq Khader

2019-11-08

Jatte bra bok

Susann Hertz

2019-10-31

Mysig och välkomnande med ett inbjudande språk!

Anna Christina

2019-10-19

Emma Hamberg - en författare vars röst som får mig att må riktigt gott när jag både lyssnar på eller läser hennes böcker. Denna, hennes senaste bok, var heller inget undantag från det. Tack Emma!

2019-10-16

Lite annorlunda lättsam bok men ändå med ett djup. Lite jobbigt i början när jag insåg hur självbiografisk den faktiskt var men det bidrog ändå till att göra den bättre.

villa-freja.se

2019-10-12

Ingen typisk Hamberg-bok direkt, men ändå skriven med hjärta och smärta. En självbiografisk bok som flörtar med den skönlitterära genren.

Jag har läst de flesta av Emmas böcker och gillat dem väldigt mycket. Denna bok är lite olik de andra feelgood böcker hon skrivit då denna handlar om hennes eget liv. Vi läsare får följa med på hennes resa, genom kärlek, vänskap, familj, separation etc under ett år. Emma skriver på ett fantastiskt sätt, jag dras med alla känslostormar i både skratt, förtvivlan,kärlek, tårar och med en hög igenkänningsfaktor. Ibland känns det som att jag tjuvläser en dagbok...att jag är inne på förbjudet område. Denna bok är lättläst, ärlig och självutlämnande och helt underbar. Starkt av Emma att dela med sig så naket om sina känslor och sitt liv. En bok som som kommer finnas kvar länge i mitt hjärta.

2019-10-09

Familj, vänner och nya förälskelser i ett härligt kaos. Lite sjukdom och skuld och rädsla på det. Stor igenkänning från mig själv och kanske därför jag älskar boken. Det är så mycket som är jag. Mina ord och mina känslor. Mycket nära full pott.

2019-09-19

Jag har läst det mesta som Emma Hamberg har skrivit. Dom fristående romanerna Mossvikenfruar – Chansen, Brunstkalendern, och Baddaren. Och dom fyra böckerna i serien om Rosengädda: Rosengädda nästa!, Larma, släcka rädda i Rosengädda, Vårjakt i Rosengädda, och Hjärtslaget i Rosengädda. Men även dom två ungdomsböckerna Linas kvällsbok och Linas kvällsbok 2: två killar och ett hjärta. Och kortromanen Late Bloomer.

Jag tycker mycket om Emma Hambergs sätt att skriva. Hennes böcker är lättlästa, charmiga, roliga, naiva (på ett bra sätt!), snabblästa, mysiga, romantiska, och har hög igenkänningsfaktor. Riktigt härliga feelgood-böcker. Och jag kan rekommendera hela hennes tidigare produktion.

Emma Hambergs nya bok, Resten av allt är vårt, är en självbiografisk bok, som går rakt in i hjärtat. Den är väldigt självutlämnande, naken, och ärlig. Och även allt det som jag skrev ovanför, om författarens tidigare böcker, gäller även den här boken.

Rekommenderas varmt.