The restaurant at the end of the universe

Adams, Douglas

| 1983

Robin Mabellini

2014-03-22

Z

David H

2013-07-23

Den fantastiska resan i rymden och fantasin fortstter. Bra inlsning ven om karaktrernas rster r aningens frndrade sedan frra ljudboken.

Tomas G

2013-07-05

Jag lg och vred mig av skratt den frsta gngen jag lste den hr trilogin i fem delar. Om jag r nere s fr Douglas Adams nonsens mig alltid p bra humr, bara att sl upp en slumpvis sida.
Douglas Adams har en finurlig ton som kan f dom mest triviala hndelser att bli roliga.

Han hatade byrkrati vilket mrks tydligt i Liftarens guide till galaxen men ocks i den mer allvarliga Last chance to see om utrotningshotade djur som han skrev tillsammans med Mark Carwardine.

Fr min del r de tre frsta bst och dom andra tv "mer av samma". r det nt fr alla? troligen inte.

Jag har lnat ut dom till olika personer och ftt mestadels entusiastiska reaktioner men ocks frsiktiga blickar fljt av "den var lite konstig"

Frhoppningsvis kommer den vara med mig p ldreboendet om en sisdr 20-30 r och vara orsaken till att jag ligger och vrider mig. ;-)

Marianne L

2012-09-07

Helt underbar berttelse som Johan Rabeus lser mycket bra. En bok som jag lst om om och om igen. Ljudboken var ingen besvikelse som mnga ljudbcker kan va om det r dliga upplsare.

Marianne L

2012-08-20

Underbar upplsning av denna roliga historia. Desstu tokigare och omjligare det blir kan det bara bli vrre. helt enligt osannolikhetsteorin. Jag inser att det Adams beskriver r livet - jo det sker hur otroligt n r.

2012-05-07

Inte p lnga vgar (hehehehe fast universum r lngt) lika bra som den frra boken... Visserligen fanns det fyndiga och roliga passager och hndelser i boken, men fr mig blev det en enda lng transportstrcka... och det r vl frvisso det boken handlar om... ondligheter och snt... men nej... det blev inte s mnga skratt i denna inte...

Anna Lindstrm

2012-04-10

Underbar. Lsvrd. En bok man br ha lst, grna flera gnger.

Mattias Renstrm

2011-05-09

Nu har jag tagit mig igenom tv av bckerna och har ingen egentlig lust att fortstta. Konceptet knns som feberdrmmar/hallucinationer frn Douglas Adams som han sedan skriver ner och lter ngra av huvudpersonerna i bckerna utsttas fr.
Receptet r enkelt: (Ngra av) huvudpersonerna hamnar p en planet som r helt knasig. De fr helknasiga problem p grund av de helknasiga varelser som befolkar planeten. Tack vare osannolikheten eller ngon helknasig lsning som r sjlvklar fr alla i rymden lyckas de verleva en bunt sidor till.

Bengt Mnsson

2010-03-30

"the end" syftar p tiden; restaurangbeskaren kan bevittna universums undergng, dock utan att sjlv dras med.

Lena Ulln

2010-03-08

Johan Rabaeus lser underbart!

Jan Kjellin

2009-12-28

De hr bckerna r roliga, men inga msterverk...

Annika Sjstrm

2009-11-20