Resan till världens farligaste land

Persson, Malte

| 2012

Välkommen in i en ny värld! ?Den som seglar över världens största hav, där vattnet blivit många sjömäns grav, kommer till en mörk och kuslig strand i världens allra farligaste land.?Med kraftfulla, suggestiva bilder och ett språk som väcker lyssnarens fantasi får vi i denna bok vara med om ett episkt äventyr i stort utförande. Malte Persson och Rui Tenreiro har skapat en äventyrsroman i bilderboksformat. På resan möter vi ondskefulla troll, stormande hav, ilskna djur och en prinsessa som behöver lära sig att leka. Mysläskigt, klurigt och fantasispäckat. En bok som stannar i minnet! ?Så otroligt väl berättad, så språkligt högoktanig, så ovanlig i?sitt anslag! /?/ Det var länge sedan jag läste en ny svensk barnbok för barn mellan?fyra och åtta som gjorde mig så genuint glad och imponerad.? Andreas Ekström, Sydsvenskan

Sofia Larsson

2012-11-08

Bra text med rim som passar bra att läsa högt. Läskiga bilder!

Lotta Berling

2012-07-07

Underbar rimmad högläsning! Trots de ibland grymma bilderna, hot från en hemsk jätte som vill "bryta av dig arm och ben och koka dem i fotogen", och en kock som älskar köttfärs och maler barn i sin stora kvarn, blir min (nästan) fyraåring inte rädd utan bara lyckligt fascinerad. Noga och förtjust studerar han porträtten av döda sedan hundra år. En omedelbar favorit.

Felix L

2012-03-14

En helt fantastisk barnbok. Underbara illustrationer och underbart berättad.