Rent hus

"Alia Trabucco Zern har skrivit en hypnotisk mardrm." Fernanda Melchor.Det hr r berttelsen om Estela, ett hembitrde som slits mellan sitt arbete i staden och minnet av mamman och hemmet p landsbygden hon lmnat bakom sig, mellan hennes avsky fr sina ngsliga och skrytsamma arbetsgivare ? som dagligen utstter henne fr frolmpningar ? och hennes ofrklarliga tillgivenhet fr dem. Nr en tragedi intrffar i hemmet exploderar tidigare outtalade klasskonflikter. ?Rent hus? r en hpnadsvckande och elektrifierande roman dr Estelas ensamhet och utsatthet i kombination med hennes ilska och utmattning driver lsaren fram till romanen hjrta.

Oerhrt spnnande frn frsta till sista meningen. P grnsen mellan sanning och lgn, mellan verklighet och vanfrestllningar.

Lars B.

2024-03-14

P halster hela boken igenom. Fantastisk!

Anna Maria Hellstrm

2024-02-20

4,5 ✰

2024-02-08

h, en s fantastisk bok! Rekommenderas varmt!
Rebecka Hemses upplsning fr ven den 5 av 5 🌟🌟🌟🌟🌟

Nina Gustafsson

2024-02-05

Hushllerskan Estela passar upp p sin rika uppdragsgivare och finns till hands i princip jmt. Detta r hennes berttelse och brinner av frustration, ilska och instngdhet. Nr hon vl brjat tala skrder hon inte med orden. Hon ska bertta vad som hnde den kvllen, men ven om vgen dit, om sju r av rent hus och ofta ett helvete.

Emelie

2024-02-04

S medryckande i sin knsla, fantastiskt bra. Ls den!

Kerstin Kolm

2024-01-30

En mycket passande berttarrst (Rebecka Hemse) frmedlar kontaktlshet, utstakade roller och allomfattande alienation i en monolog fr oss lyssnare. Bde i det lilla formatet och samhllet i stort.

Jag associerar direkt till nr positiva, demokratiska framtidsdrmmar slogs i spillror genom den brutala militrkuppen i Chile 1973.

2024-01-25

Betyg: 4,5 av 5 - 📚 - Jag lser mest svenska bcker, och ibland ngra engelska eller amerikanska. Vldigt sllan lser jag bcker frn andra lnder. Men nu har jag lst en bok frn en kvinnlig frfattare frn Chile. Och det ngrar jag verkligen inte, fr den hr boken var mycket bra. Det r en roman, men den innehller ven en spnnande historia. Vldigt annorlunda skriven var den, och jag lyssnade p boken, som var bra inlst av Rebecka Hemse. Jag kan verkligen rekommendera denna vlskrivna och berrande roman.