Rensa i röran med feng shui : det enkla sättet att skapa ordning och harmoni i ditt hem

Kingston, Karen

| 2005

Anna Lindström

2016-07-13

Äsch, mest en massa svammel. Tvärsäkra påståenden och pekpinnar. Det lilla vettiga som skrivs skulle kunna sammanfattas på några få sidor. Den får en tvåa för att jag ändå blir lite inspirerad att rensa i min röra. Men tydligen är jag slö och trött och glåmig och har ett stökigt inre med en massa ouppklarade saker att ta itu med: "Prylfantaster rör sig ofta inte tillräckligt mycket, lider inte sällan av förstoppning, har en matt och livlös hy och saknar livsgnistan i ögonen. Människor som inte har så mycket röra eller överflödiga prylar är i allmänhet mer aktiva, har en klar och rosig hy och glimten i ögat. Valet är ditt". Så - då vet ni! ;)

Louise Ö

2013-06-30

Bästa " rensa i röran " boken man kan hitta. Vet inte om jag tror så mycket på feng shui ( alltså hur saker och ting är placerade i lägenheten och att det ska påverka olika saker i hur man mår osv) , men jag tror på att bli av med massa grejer, som bara tar energi. Jättebra bok!! Man vill börja fixa hemma efter att ha läst den.

Fredrik Davidson

2011-09-20

Man blir verkligen inspirerad att rensa bort gammalt skräp. Efter utrensning fylls man av härlig energi.

Denna bok var bra och helt klart läsvärd. =)

Johanna Magnusson

2011-06-06

Gav mmig energi att röja men utan att få maken med mig som ansåg det onädigt....Svårt att röja bland alla grejer när det bara än en som vill.

Maria Eliasson

2010-03-15

Inspirerande och rolig. Får mig att vilja gå igenom gamla "bra-att-ha"-förvaringar på direkten, varje gång jag bläddrar lite i boken. En del bitar av boken blundar jag lite för. Mer korrekt betyg är väl 4,5...

Tove Skarstedt

2009-08-16

Ja, jag tycker det verkar jättekul att gå omkring och göra ceremonier i hörnena hemma och akta er för att ha toalocket uppfällt!
Skämt å sido är boken annars mycket vettig med mängder av bra tips som alla kan ha nytta av.

Maria Larsson

2009-08-16

Både humorisktisk och inspirerande bok om att få lite mer struktur i vardagen.

Lady Flanders

2009-06-20

Resoluta råd, men även en del flum som man får tänka bort. Har dock inte följt råden än...