Relentless

Kernick, Simon

| 2006

John Meron receives a phone call that will change his life for ever: his friend Jack Calley is screaming down the phone for help. As he listens, Calley is murdered. His last words, spoken to his killer, are the first two lines of Meron's address. Within minutes, a car pulls up outside, and three men get out. He's being hunted and has no idea why.

2021-05-07

Riktigt spännande. Och aningen stressande. Dras in direkt och det är intressant att följa utvecklingen.

Bra bok härlig läsning rekommenderas

Otroligt snabb och lättläst, visserligen var väl händelserna lite väl... Jo men en 5:a är den nog värd, om än ganska svag.

Jan Banan

2012-10-16

Tafflig och amatörmässig berättelse fylld med klichéer. Inget nytt grepp och otroligt förutsägbar likt en B-film från Hollywood. Jag ska ge författaren en chans till lite längre fram, men den här var riktigt usel. Innehåller ett visst mått av spänning, därav 2:an.

2012-07-27

Den här gillade jag. Första boken jag läst av honom och kan tänka mej fler.

Marita Ryen

2012-05-10

Spännande deckare med högt tempo. Händer lite väl mycket. Bra bok ändå.

Rasmusmatte .

2012-03-31

Riktigt spännande deckare.

2012-01-22

Det här var en bra och spännande kriminalroman med mycket humor i. Jag har inte läst något av Simon Kernick förut, men det ska jag definitivt göra igen.

När jag läste boken så tänkte jag på både Dean Koontz, Jonathan Hayes, och Linwood Barclay, trots att alla dom tre författarna är amerikanska, och Simon Kernick är engelsk. Men det var nog humorn i böckerna som gjorde det. Och också att den känns mycket manligt skriven. Ett snabbt tempo är det också i boken, och det händer något hela tiden.

Jag kan helt klart rekommendera boken för er som gillar spännande kriminalromaner med bra beskrivet polisarbete.