Relationer, ramar & respekt : så skapar lärare studiero i klassrummet

Hedström, Hasse

| 2011

Flag from sv

0


Hur kan lärare skapa studiero i klassrummet? Hur utvecklar man ett positivt ledarskap och en ömsesidig respekt? Och hur bemöter man de elever som ständigt stör?Här intervjuas en rad lärare i årskurs F 9 från olika delar av Sverige samt några experter, forskare, speciallärare och specialpedagoger. De berättar konkret om olika sätt att förebygga och hantera stök i klassrummet. Några lärare visar också hur de arbetar övergripande i sin skola eller kommun.Flera av lärarna vittnar om hur kunskapsresultaten förbättras när man börjar se ordningsproblem som skolans ansvar, inte elevens eller föräldrarnas. De förklarar även hur de anpassar undervisningen och de specialpedagogiska insatserna efter elevernas behov.Boken vänder sig till dig som är lärare i grundskolan, speciallärare, specialpedagog, skolledare eller lärarstuderande.Innehåll:FörordInledning: Alla vill ha ordning och...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok