
Om reklam, aktörerna, marknadsplanen och reklamsamarbetet. Om reklamplanen, idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten och stratören. Om hatkärlek, reklamtrötthet, revolutioner, varumärken, positioneringar, pither, presentationer, mål, målgrupper, medier, instrumentella och sensoriska budskap, content, populärkultur, viralt, lateralt tänkande, bildretorik, bildanalys, rubriker, dialog, visuell hierarki, kontrast, rytm, förstärkningsscheman, färg, redundans, entropi, visuell profil, samspel text bild, misslyckanden, framgångar, upplösning, framtid ?Bo Bergström är författare, utbildare, föreläsare och creative director.Han har arbetat på några av de främsta reklambyråerna i Stockholm, rikligt prisbelönt, bl a Guldäggsvinnare. Bergström har skrivit ett tiotal böcker om visuell kommunikation. En av dem, Effektiv visuell kommunikation,...
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok