Regulators

Bachman, Richard

| 1996

There's a place in Wentworth, Ohio, where summer is in full swing. It's called Poplar Street. Up until now it's been a nice place to live. The idling red van around the corner is about to change all that. Let the battle against evil begin.

2015-12-09

För den som följer min blogg så är det ju ingen överraskning att Stephen King i det närmaste är min husgud. Därför blev jag väldigt förvånad när jag för något år sedan upptäckte en bok jag helt hade missat. Det kan ha att göra med att det är en av de böcker han skrivit under pseudonymen Richard Bachman, men jag trodde jag hade koll på dem också. Dessutom hör den ihop med boken Desperation, som King skrivit under eget namn. De är tvillingböcker och släpptes på samma dag. Man träffar samma människor, men under väldigt olika omständigheter och på sätt och vis i parallella universum. Lite kuriosa är att om man lägger böckerna bredvid varandra så bildar de en enhet. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/12/vaktarna-av-richard-bachman-aka-stephen.html

John C

2015-01-25

Kanske har jag läst för mycket King på senaste, men jag tycker jag känner igen för mycket för att bli helt nöjd. Ett lugnt villakvarter blir utsatt för ett våldsamt beskjutande och i ett av husen bor ett barn med övernaturliga förmågor....inte dåligt men jag har hört det förut och dessvärre sväller historien ut över för många sidor, något som är lite av Kings akilleshäl.

Jag tycker att denna bok var tråkig men ändå rätt såå okej

Patrik Abrahamsson

2011-08-08

Tyvärr, den var fruktansvärt tråkig. hade hoppats på något lite mer intressant, men jag fick kämpa för att orka mig igenom boken.