Regissören

Craven, M. W.

| 2021

Tredje boken om Washington Poe »M. W. Craven är lysande på att skapa spänning.« Lotta Olsson, DN väljer Brännaren till en av årets bästa deckare »Den här serien är ren njutning. Allt från språket och humorn till miljöbeskrivningarna.« Betyg: 5 av 5 - BokpratarenDet är jul och en seriemördare lämnar kroppsdelar till beskådan över hela grevskapet Cumbria i nordvästra England. Ett obegripligt meddelande lämnas kvar på varje scen: #SSU6. Washington Poe och Till Bradshaw kallas in för att utreda och konfronteras med ett fall som inte tycks gå ihop. Varför hade vissa av offren bedövats, medan andra tvingats dö i fruktansvärda våndor? Varför förnekar deras enda misstänkte sådant som bevisligen är sant, samtidigt som han bekänner saker de inte känt till? Och varför tog samtliga offer ledigt från sina jobb samma två veckor för tre år sedan? När en vanärad FBI agent...

2023-01-23

Tala om tillkrånglad story! Här är det svårt att följa med i alla turer, men det är en riktigt spännande resa mot slutet. Dessutom är Cravens karaktärer helt fascinerande, ibland både tokroliga och ömsinta. Uppslukande läsning!

Lars Persson

2022-06-29

Ännu en fullpoängare av denna författare, väldigt spännande och överraskande, som vanligt är personskildringarna fantastiskt bra precis som samspelet mellan huvudrollerna Poe och Tilly

Maria Jacobsson

2022-04-29

Tredje och, enligt mig, bästa boken om Washington Poe och hans kollegor. Väldigt fantasifull och uppfinningsrik pusseldeckare. Lättläst och spännande så man vill inte sluta läsa! Men läs böckerna i rätt ordning för bästa behållning: först Brännaren, sedan Svart sommar, därefter denna.

2022-02-03

Betyg: 4,5 av 5 - 📚 - Regissören är den tredje boken som jag har läst av den brittiske författaren M.W. Craven. Dom två tidigare böckerna heter Brännaren och Svart sommar, och dom var båda två mycket bra. Och så var även den här tredje boken, Regissören. Jag kan varmt rekommendera böckerna, som jag nog tycker att dom helst ska läsas i rätt ordning för bäst behållning, eftersom man får följa poliserna i deras liv.

Jesper Nåvik

2022-01-29

Monica Bäckelin

2021-12-18

Spännande, underhållande och välskriven. En bladvändare med humor och intressanta karaktärer. En riktigt bra serie, rekommenderas.

2021-12-15

Trots att jag helst inte vill fråga om recensionsexemplar så gjorde jag det med Regissören. Det här är en så bra serie att jag läser böckerna så snart jag får dem, något som är väldigt ovanligt för mig, och då funkar recensionsexemplar till och med för mitt samvete. Detta är tredje delen i serien om Washington Poe och hans sidekick Tilly Bradshaw. Jag såg så mycket fram emot att läsa den.

Jag var helt säker på vem som var förövaren, ganska tidigt. Det var helt fel. Jag blir så lycklig i hela kroppen när någon lyckas lura mig så här grundligt och snyggt. Även om det råkar vara en del, som jag kallar det, fusk inblandat. Det spelar ingen roll. Jag blir imponerad och det ger boken ett halvt poängs påslag.

Regissören är en tät historia, nagelbitande spännande och en bladvändare av rang med en lagom mängd humor. Oftast levererad av favoriten Tilly. När översätts fjärde delen?

OBS! Detta är en kraftigt förkortad text. Hela finns på min blogg https://bokslut.blogspot.com/2021/12/regissoren-av-m-w-craven.html