Redeeming Love

Rivers, Francine

| 1997

#1 NATIONAL BESTSELLER - NOW A MAJOR MOTION PICTURE - A story of love that won't let go--no matter what "A literary masterpiece, reminding us that God's love is unconditional."--Debbie Macomber California's gold country, 1850. A time when men sold their souls for a bag of gold and women sold their bodies for a place to sleep. Angel expects nothing from men but betrayal. Sold into prostitution as a child, she survives by keeping her hatred alive. And what she hates most are the men who use her, leaving her empty and dead inside. Then she meets Michael Hosea, a man who seeks his Father's heart in everything. Michael obeys God's call to marry Angel and to love her unconditionally. Slowly, day by day, he defies Angel's every bitter expectation, until despite her resistance, her frozen heart begins to thaw. But with her unexpected softening comes overwhelming feelings...

Elisabet Berg

2019-02-27

En fantastisk bok som jag verkligen kan rekommendera. Den handlar om en prostituerad kvinna som av olika anledningar (hon är ett offer!) har begått en hel massa synd. Hon gifter sig (väldigt ovilligt) med en man som heter Michael Hosea, och han gör så gott han kan med att lyda Gud, men det är inte lätt. De båda kämpar, men på olika sätt. Boken innehåller en del problematiska stycken men eftersom den är så bra så ... ja, jag vet inte. Måste något vara dåligt för att det är problematiskt? Det är inte det i det här fallet. Jag rekommenderar starkt denna bok. Även fast jag aldrig har varit prostituerad (tack gode Gud!) så kan jag känna igen mig mycket i hur hon börjar höra Guds röst. Det är realistiskt.

En riktig bra roman, denna gillade jag väldigt mkt

Denna bok var helt okej

Amelie Lehtonen

2013-10-31

En fantastisk berättelse! Det var min 25åriga lillebror som övertalade mig att läsa den. Inom ett par veckor hade både jag och mamma och pappa läst den. Vi alla fyra var helt hänförda!

Sofies bokblogg

2011-04-10

En oerhört stark och välskriven bok som verkligen bet tag i mig. Jag tvekar inte en sekund att ge den fem stjärnor! Läs den!