Rdda Rut

Hallberg, Lin

Djur, magi och roliga tuffa illustrationer i en hrlig kombination av Lin Hallberg och Jonna Bjrnstjerna ? det hr r extra lttlsta bcker som r perfekta fr att ka lslusten.Ta klivet in i Den magiska djuraffren. Hr finns ett djur fr varje barn och en expedit som vet precis vilket djur det br vara.Turen har kommit till Rut som s grna vill leka med de andra barnen i lekparken, men de jagar ivg henne "Stick, det hr r vr park!" ropar de.Men ven i Lin Hallbergs och Jonna Bjrnstjernas femte bok i serien lyckas expediten i den magiska djuraffren skaffa fram precis den plitliga och trygga djurkompis som Rut behver.Lin Hallbergs och illustratren Jonna Bjrnstjernas extra ltt att lsa-bcker har blivit en slj- och kritikersucc! Handlingen utspelar sig i samma lilla stad men med barn frn olika miljer. De har alla specifika behov men samma nskan ? en egen...

r 4 Ekhagsskolan

2021-10-20

huvudpersonen:Det r en flicka som heter Rut. Hon har brunt hr och en rd klnning.

Nr och var utspelar sig handlingen: det r i stan.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, ventyr, skrck, humor, deckare, vnskap, krlek, sport, fakta: Det ren Vnskap
Beskriv!
Bertta vad boken handlar om. Fokusera p bokens problem (det som hnder). Avslja inte slutet:dom grver en grop som dom hitta noga i gropen. Det r en flicka som inte fr vara med att leka. S hon gr till en???

r 4 Ekhagsskolan

2021-10-19

Bokens titel:Den magiska djuraffren
Bokens frfattare: Lin Hallberg och Jonna Bjrnstjerna

Undersk!
Beskriv huvudpersonen: Rut
Blyg , brunhrig och tycker om gosiga djur.

Nr och var utspelar sig handlingen
Nu tid och i stanna.
Vilken genre passar boken in i? (fantasy, ventyr, skrck, humor, deckare, vnskap, krlek, sport, fakta):
ventyr och vnskap lite
Beskriv!
En magisk djuraffr. Barn som inte tillter ett anat barn att vara i lekplatsen.

Gissa!
Kom p en fortsttning till boken:
Kommer inte p
Rapportera!
Nya ord jag har lrt mig:
Har inte lrt mig ngot nytt ord

Betygstt! (1-5 stjrnor)
Mitt betyg:3