Rävungen

| 1990

W

Weronica

2022-10-09

En berättesle om barn som har det svårt.

2020-10-11

Gripande och bra berättad sann historia. det är skrämmande hur många barn som far illa. Stark 3:a

2017-03-01

En mycket gripande bok där man får följa den emotionellt störda flickan Sheila från ett mycket besvärligt och våldsamt sexårigt barn till en nästan helt normal sexårig flicka. Allt tack vare barnpsykologen Torey Hayden. Fastän det här är en sann historia, så är den skriven likt en roman. Jag trodde personligen inte att den skulle vara fullt så bra som andra tidigare påstått, med tanke på att jag aldrig tidigare läst något av Torey Hayden- men om jag blev överraskad! En riktigt bra och mycket engagerande bok som jag varmt kan rekommendera. Riktigt bra skriven dessutom! Jag fortsätter omedelbart med Spökflickan och hoppas på att den är lika bra den!
Dessutom en stor eloge till Anja Lundqvist som gör en jättefin uppläsning av boken.
Mitt betyg, en mycket stark 4:a!

2016-04-26

Vacker, träffande berättelse om hur kärlek och tillit kan göra underverk. Ingen unge är förlorad.

Mycket bra bok

Anna Hedstrand

2015-06-29

Bra handling men kan inte riktigt bestämma vad jag tycker om denna

Susanna Sjödahl

2014-08-11

Bör nog läsas på orginalspråk

Liz Skogh

2012-12-05

En verklighetsbaserad, oerhört gripande berättelse om Torey's väg till att nå fram till den problemtyngda flickan Sheila. En bok som verkligen berör läsaren och som är svår att lägga ifrån sig. Rekommenderas!

Saknar ord. Läste den under min utbildnings gång och bara därför!