Råta

Pettersen, Siri

| 2014

Flag from no

Etterlengtet oppfølger fra debutant-sensasjonen «Odinsbarn»! «Odinsbarn» slutter med den ultimate cliffhangeren: Hirka går gjennom portene, og forlater Ymslanda. Hun velger en ukjent verden, der hun håper å finne familien sin, og et sted å høre til. «Råta» er den andre boken i Ravneringene-serien. Her møter vi Hirka i menneskenes verden, vår verden. Hun kjemper for å overleve uten penger, språkkunnskaper, eller noe som helst grep om vårt moderne liv. Men ting er i ferd med å bli atskillig verre. Ravneringene er en original, helstøpt og velskrevet norsk fantasyserie for ungdom og unge voksne.

Erik Horizon

2018-01-02

Inte alls lika bra som första boken men ändå riktigt bra. Lite tråkigt att den utspelar sig i den verkliga världen, urban fantasy kräver mer trovärdighet, men helt klart läsvärd

Sandra Katby

2017-06-06

Uppföljaren är lite långsammare och "tråkigare" dock håller den fortfarande en hög och bra standard. Rekommenderas!

Ebbe K

2017-01-06

Otroligt bra uppföljare till Odinsbarn.

Anna Jensen

2016-12-08

Inte riktigt lika bra som Odinsbarn.

Fantastisk uppföljare till Odinsbarn.

Malin H

2015-12-05

Tack till stormen helga som gjorde det möjligt att sträckläsa under en förlängd jobbresa. Väldigt bra och värdig uppföljare! Alltså de här karaktärerna, hirka, rime, stefan. Tror på dem mkt. Och vridandet och vändandet på ondska och godhet. Fint allt!