Rapport från en skurhink (persiska)

Ekelöf, Maja

Rapport från en skurhink, av Maja Ekelöf, översatt till persiska

Evelina M

2016-09-20

Helt fantastisk på alla sätt och vis. Rolig, klok, lakonisk. Mycket igenkänning i pessimismen och frustrationen inför både den egna knegartillvaron och världsläget.

Liselotte Wijkmark

2012-09-16

Det kändes som om jag åkte tillbaka till barndomen och både såg och hörde min politiskt vänsterorienterade syster stor gräla med min radikala pappa. Majas vardag och oro för tonårs barnen var både trovärdigt och levande.....

Tobbe Fransson

2012-09-15

Oj. Den här boken väcker minnen från min tidiga uppväxt med Vietnamrörelsens demonstrationer och en tid då vänstern och högern befann sig i var sitt dike, Torftighet, elände men även en medvetenhet om att vi måste tänka på andra människor.

Kenneth Olausson

2011-12-09

Lika stark och omskakande nu som när jag läste den första gången 1970.

Maria Klamas

2011-07-18

En vardagsverklig rapport från Maja om hur hennes liv tedde sig, hur världen såg ut omkring henne och hur hon slet för att få vardagen att gå ihop... Förstår att boken fått någon form av kultstatus... det som står mest klart för mig då jag läser den, att de problem som hon tampas med är samma problem som många fortfarande tampas med... jag menar är inte klass-skillnader och maktstrukturerna fortfarande i högsta grad levande i vårt samhälle???