Räcker det om jag älskar dig?

19-åriga Fanny är mitt uppe i sin första "riktiga" relation. Hon bor ännu hemma hos sin mamma, men hennes pojkvän Johan har en egen lägenhet, en etta. Fanny bor mest hos honom, allt är perfekt, men en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Hon vill så gärna tro att de skulle "leva lyckliga i alla sina dagar". Men hur ser det ut i verkligheten? Känslorna vibrerar i denna intensiva roman om kärlekens irrvägar och om att finna sig själv. Katarina von Bredow är född 1967 och gjorde redan som 23-åring sensationell debut med "Syskonkärlek". Hon har sedan dess skrivit flera ungdomsromaner om kärlek - bland andra "Hur kär får man bli?" och "Expert på att rodna".

Carolina Bellenger

2015-09-09

Hade det inte varit gör sexuell relation med läraren, vilket snarare stjälpte än hjälpte, så hade det blivit en 3:a

Emma T

2015-07-13

Stundvis var den bra! Men inte hennes bästa. Huvudpersonen tycker jag drog ut för mycket på ställa frågor.

Erica S

2014-07-14

?????

Erika Hedéen

2014-03-21

Kan man annat än ÄLSKA denna? <3

elona lulaj

2012-11-23

Bra bok!! Älskar Katarinas böcker! Absolut nöjd.

Edvina Johansson

2012-05-04

så grymt bra! <3<3<3<3<3<3<3<3 Älska denna boken!

Edvina Johansson

2012-05-04

så grymt bra! <3<3<3<3<3<3<3<3 Älska denna boken!

Iris Eriksson

2011-06-26

Hon är fortfarande en bra författare (skrivit det innan) men detta är nog en av de sämre böckerna.. Jag gillar den medan jag håller på att läsa men när jag läst klar.. Känner jag mig nästan lite besviken.. :(

Johanna Lundin

2010-11-07

En rapp och intensiv roman. Den sög verkligen tag och fick mig att sträckläsa den. Så här ska en bra ungdomsbok vara skriven. Nu vill jag läsa mer av von Bredow.

Johan Balck

2010-05-22

Denna bok har en konflikt, som trots sin överanvändning kan formas av en skicklig författare till något klockrent och unikt. Men nu är Bredow tydligen inte en av dom skickliga. En typ av berättande som är lika mycket använt som konflikten själv ihop med ett torrt och simpelt vokabulär bildar ingen bra form av skönlitteratur, med detta som exempel. En rent av larvig text med extra betoning angående slutet. Trots att kompisen bedragit en med hjälp av otrohet med den man älskar och inte verkar ha någon vidare respekt för henne under hela boken över huvud taget, kan vi nu vara vänner igen med otroheten bakom oss. Känner att tonåringars läsförmåga är underskattad.

Jonna

2010-04-20

Måste hylla Katarina Von Bredow för hennes fantastiska förmåga att skriva böcker om ungdomar där problemen känns så äkta!

Erika Björkskog

2010-02-07

Jag fick verkligen tvinga mig själv att läsa den här.
Ändå läste jag aldrig ut den.

amanda norling

2010-01-09

Jätttebra, den visar hur det e i värkliga livet, att allt inte e som en dans på rosor, läs den!!!

Skrotmagnet

2009-12-09

Den får en tvåa, inte för att jag har några moraliska pekpinnar utan för att handlingen och i synnerhet replikerna känns mer framkrystade än i hennes andra böcker. Det känns inte så trovärdigt. Dessutom -vad vill hon ha sagt egentligen?