Pursuit of happiness

Kennedy, Douglas

| 2001

Manhattan, Thanksgiving Eve 1945. War is over and Eric Smythe's party is swinging. Everyone is there, including his sister Sara. Then in walks the gatecrasher - Jack Malone, an army journalist fresh from a defeated Germany. This chance meeting between Sara and Jack will have profound consequences.

Josefine Ejebjörk

2015-06-24

Inte så bra som jag förväntat mig tyvärr.

2013-02-27

En kärlekshistoria som berör. Tänker på hur det kunde ha blivit om inte....

Johanna Hellström

2012-07-22

En riktig roman! Boken är en riktig bladvändare och innehåller det mesta som en tjock roman bör innehålla: kärlek, sorg, skratt, härliga och verklighetstrogna personlighetsbeskrivningar, en dos allmänbildning. Samt det viktiga budskapet: lär dig att förlåta.

Carina B

2011-05-13

Intressant handling ur ett historiskt perspektiv samt skildringen av Manhattan då. Dock tycker jag kanske att det är lite väl mycket tragiska händelser. Man ville ju bara att sarah någongång skulle lyckas.. Men får en 4 pga vackra personbeskrivningar

Ulrica Sandell

2011-04-08

Karin Eriksson

2011-01-18

Douglas Kennedy gör mig aldrig besviken. Täta dramer, alldeles utmärkt språk (trots jättebra översättare förtjänar han att läsas på engelska) och övertygande intrig. Han är en enormt läsvärd författare!

Lena Larsson

2010-02-09

Jag älskade, älskade, älskade den här boken! Underbara personlighetsporträtt, bra story och såklart kärleken. Loved it!