Puman

Trenter, Laura

| 2005

CD-bok Uppläsare: Laura Trenter Speltid: ca 3 timmar Plötsligt börjar det hända märkliga saker. En puma dyker upp på stadens gator! Den attackerar skolans mobbargäng och den räddar judotränaren från en rånare. Samtidigt händer någonting med Sanna som varken hon eller henens kompisar kan förstå. Hon vaknar upp på konstiga ställen och minns inte vad som hänt henne. Vad har det med puman att göra? Och Sannas döda mamma, inte kan väl hon komma tillbaka? Det är mystiskt, märkligt och oförklarligt. Och, som vanligt när Laura Trenter skriver, spännande!

Elsa Berg

2014-09-08

Boken har en väldigt bra handling, men det är ju bara att titta på omslaget så ser man vad som händer...

Iris Eriksson

2011-06-24

Den är bra, den var lite seg ibörjan tyckte jag men sen blev den bättre.

Vera .

2010-10-10

Vi hade den som högläsningsbok i skolan en gång och det var en av dom få gånger någon lyssnat intresserat. Bra bok.

Madelene Helgesson

2009-07-30

Tyvärr måste jag säga att Trenter misslyckats med den här boken. Idén är fin, men hon sätter ingen originalitet på den och det får mig att undra om hon ens försökte. Vissa stunder var spännande, men för det mesta var allt uppenbart och tråkigt.