Mitt liv som porrstjärna

Swede, Puma

| 2012

Puma Swede eller Johanna som hon egentligen heter är Sveriges i särklass mest kända internationella porrstjärna. Ta del av hennes liv i en ocensurerade självbiografi "Mitt liv som porrstjärna". Biografin innehåller en närgången bild av Pumas liv med mycket inslag av humor. "Mitt liv som porrstjärna är tänkvärd och oerhört underhållande. Som tonåring var hon en hopplöst nördig hästtjej som enligt de andra tjejerna i stallet var dömd till ett liv utan killar. Men några år senare upptäcktes hon på en gata i Stockholm och övertalades att bli glamourmodell i USA. När hon insåg att det fanns mer pengar att tjäna på att ha sex framför kameran åkte de sista kläderna av och plötsligt förvandlades hon till Puma Swede, en av världens hetaste porrskådisar. Med en stor portion humor tar det blonda bombnedslaget Puma med oss på krävande inspelningsdagar, låter oss kika in bakom kulisserna...

Sarah

2019-02-06

jag som är känslig tyckte att boken stundtals var äcklig. Känns elakt men de handlar nog mer om mig...

Bokslukerskan 93

2019-02-03

Intressant, rolig och lättläst!

En bok som känns öppen och ärlig. Intressant att få en insyn på hur det kan fungera i porrindustrin iaf för Puma.

Izabela Horn

2016-01-23

Jag blir positivt överraskad av Pumas bok , den känns ärlig fri från skryt och skrivet på ett humoristisk sätt. Puma är rolig , hon har mycket självdistans, har självförtroende och är inte rädd att skoja och göra narr av sig själv. Jag tror på att valet att bli Porrstjärna är hennes och hon verkar älska sitt jobb, hon visar oss porren bakom kulisserna och hon varken pratar ner den eller glamoriserar sitt liv. Puma Swede verkar vara en cool tjej och hon är långt ifrån dum. För några år sedan läste jag boken Att Älska Som En Porrstjärna Självbiografi av Jenna Jameson, en stor skillnad mellan dessa historier, Jenna har haft ett svårt liv och hennes val av yrke var kanske inte för att hon älskar sex utan mer svåra omständigheter som har fört henne i porrens väg.
Puma Swede har fått min respekt!

Paul Karlsson

2015-12-23

Nu har jag läst den skandalomsusade svenska porrstjärnan Puma Swedes biografi och ska ska med denna bokrecension berätta vad jag tyckte. Men först lite om bokens innehåll.

Det är med en rejäl portion humor och öppenhet som man får ta del av Pumas liv som porrstjärna. Det bjuds på recensioner på olika porrskådisar hon arbetat med. En massa skumma grejer hon råkat för. Exempelvis så får man mer information än man egentligen ville om hur det är att ha ligga med Ron Jeremy. Och man får väldigt detaljerade redogörelser om hur porrbranschen ser ut idag. Puma tar dessutom död på många fördomar kring yrket, Hennes sjuka humor som hon delar med sig av i boken föll mig helt i smaken eftersom jag också har ganska sjuk humor. Så läsningen av denna bok blev väldigt underhållande för mig.

Jag kan starkt rekommendera den här boken för er som har lika sjuk humor som jag eller för er som är allmänt intresserade av hur det går till i porrvärlden idag. Dock är boken kanske inte någon läsning att rekommendera för känsliga och pryda personer. Sådan är inte jag så därför tyckte jag att det var väldigt trevlig läsning. Dessutom blir man på väldigt gott humör då man läser boken och får ta del av Pumas sköna inställning till livet.

Matilda S

2014-12-19

Nja... Puma som har skrivit den här boken är nog bättre på att ägna sig åt annat än bokskrivande. Ville liksom komma åt henne, lära känna henne, förstå henne. Men fortfarande är hon en gåta för mig och den här boken gav ingenting mer än lite underhållning då möjligtvis.

Maria Olofsson

2014-03-30

Fascinerande läsning om hur man faktiskt självmant kan välja detta yrke och tycka att det är roligt! Skriven med humor och självironi. Rolig och underhållande. Väldigt lättläst. Hade kunnat få betyget 4 för underhållningen, men blir inte mer än en trea ändå.

annika åberg

2013-01-30

Helt ok bok om en annorlunda tillvaro som bjöd på en del skratt

Ingrid F

2013-01-03

Intressant skildring av porrstjärnelivet i LA. Underhållande, men kunde ha gått mer på djupet.

My.loved.books

2012-12-02

Intressant bok om en porrstjärnas vardag. Roligt skriven med en stor dos självironi.

kristina johansson

2012-11-07

I början var det spännande och intressant att läsa om denna annorlunda värld, men efter ett tag tröttnade jag att höra om det ena och om det andra knullet. Ingen direkt inlevelse med känslor bakom därav detta låga betyg

2012-10-08

Jag tycker om att läsa biografier, memoarer, och dokumentärer. Och det oavsett om det är kända eller okända personer, och nästan oavsett vilket sorts liv som det berättas om.

Puma Swedes liv är ju verkligen ett annorlunda liv. Men det var helt klart intressant att få en inblick i den världen som hon lever i.

Tarja Ahlgrén

2012-09-26

Mest en bok för Pumas fans men självklart småkittlande och intressant läsning infirån porrindustrin i Los Angeles.