Prozac nation

Wurtzel, Elizabeth

| 2000

Flag from no

Ti år gammel var Elizabeth Wurtzel et svært oppvakt og strålende barn med en lovende fremtid. Tolv år gammel skar hun opp leggene i jentegarderoben og lyttet til Velvet Underground. Studietiden var preget av depresjon, rusmisbruk, selvmordsforsøk og innleggelser før hun langt om lenge fikk begynne med Prozac, også kalt lykkepillen, kombinert med andre medikamenter som alle har virket sporadisk. Prozac Nation er en sterk, hjerteskjærende, og ofte svært morsom beretning om en ung kvinnes mørke uforsonlige følelsesliv. Med stor selvinnsikt, ironi og trassig selvoppholdelsesdrift gir Elizabeth Wurtzel her stemme til en hel generasjon tilsynelatende vellykkete unge kvinner som lider av depresjon og desperasjon. Elizabeth Wurtzel har også skrevet: BITCH. En hyllest til brysomme kvinner og Smarte råd til smarte jenter.

C J

2014-08-21

Det var länge sen jag läste den men jag kommer ihåg att jag tyckte mycket om den och den påverkade mig länge.

johanna stenhammar

2014-05-31

den har räddat mitt liv! <3

C L

2012-12-13

the story of my life... Själssmärta!

vanessa lindqvist

2010-09-04

detta är världens bästa bok. har aldrig läst något så gripande och så otroligt sannt. jag har läst den ca 10 ggr tror jag.

essa qvist

2010-07-01

Jag Älskar denna boken, har aldrig läst någon bättre!