Prioritaire

Hermann, Iselin C

| 1998

Flag from da

Den unge danske kvinde Delphine Hav ser på en udstilling et billede malet af den franske kunstner Jean Luc Foreur. Det gør så stort et indtryk på hende, at hun sender et takkekort til Foreur. Dermed indledes en lidenskabelig korrespondance mellem dem, en raffineret leg mellem to passionerede mennesker, Delphine og den noget ældre, gifte Jean Luc. En dag er der ingen vej tilbage: De aftaler at mødes. Afsløringen af de personer, der gemmer sig bag brevenes masker får uforudsigelige og katastrofale følger. Prioritaire er en sanselig og erotisk brevroman.

2012-07-20

Intresserade mig inte alls. Har kikat på slutet som inte var så oväntat.

Felicia Dahlqvist

2011-07-08

Den här boken får en fyra för att den är fin, för att språket stundtals är fantastiskt vackert och för det oväntade slutet. Läsvärd!

Anna-Karin L

2011-01-19

En vacker liten historia, som jag verkligen gillade.

Klinga

2011-01-06

Jag har tänkt länge att läsa Iselin C Hermanns Prioritaire. Det har verkat vara precis min typ av bok. Men ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag blev så besviken. Det var det tråkigaste jag läst på länge. Högtravande och så lite sex inkastat här och där.

Eva-Karin Kyrling

2010-10-18

Finstämd bok med många nyanser!

Lotta Berling

2010-07-10

En fin berättelse med utsökt språk i brevform. Tyckte mycket om den och rekommenderar den verkligen.

Anna Stanisic

2010-06-11

Denna bok är för mig speciell av två skäl.
1: jag fick ärva den av en mycket kär, nu avliden vän.
2. Jag har levt i den boken... på riktigt. Via mail dock. Och på ett mer galet och skruvat vis, men likheten förblir slående.

Om man bortser från detta, så är det en ljuvlig bok. Läs den!

Xenia Oxenstierna

2010-03-05

Det var länge sedan jag läste den, men jag minns att den var väldigt vackert skrivet.

Anette B

2010-02-08

Fick denna rekommenderad och vilken fantastisk bok. Språket, känslan, kontakten mellan karaktärerna. En sån bok jag aldrig köpt själv men som visar sig vara överraskande bra.

Ann-Sofie Carlsson

2009-09-04

Egentligen djupt tragisk, men ändå romantisk.