Prins Charles knsla

Strmquist, Liv

| 2010

WHAT IS LOVE? frgade sig den tyske eurodanceartisten Haddaway redan r 1993. I Prins Charles knsla sker Liv Strmquist nya svar p denna frga, i en odyss kantad av folkliga sexkpare, sociologisk teori, crackpundare, asagudinnor, antiromantik, hjrtesorg, dvrgar, psykoanalys och personangrepp. Hon hinner ocks stlla en del andra frgor, till exempel: Varfr stdade Renata Chlumska p Mount Everest? Varfr behver Tom Cruise jordens undergng? Hur kan evolutionen frklara Killinggngets uppkomst? Och vilka r vra allra mest lskade torskar? Liv Strmquist fljer ntligen upp sina tidigare succalbum. Hennes fjrde bok, Prins Charles knsla, r en komisk och historisk granskning av parrelationen som form en regelrtt spark rtt upp i tvsamheten.

Magdalena Hanell

2016-07-09

En bok som gr en frbannad p ett positivt stt. En gonppnare som alla borde lsa!

Ulrika Hkansson

2014-09-25

Konstaterar besviket att jag inte vill instmma i hyllningskren. Fakta i ett jmnt, grtt flde. Jag knner ingenting.

Lars Martinsson

2014-07-14

Nstan lika rolig och vass som "Ja till Liv". Jag hller inte med om VARJE aspekt av den ekonomiska/psykologiska/biologiska/feministiska analysen, men det behver man inte fr att omfamna detta; Strmqvist r uppenbarligen genial.

Julia Desdemona

2012-11-26

Underbar, trffsker och sjukt intressant.

Alekzandra K.

2012-06-04

S satans rolig, fast otroligt sorglig ibland. Vet inte om man ska skratta eller grta t att man knner igen sig i vissa situationer och attityder.

Miriam T

2012-03-12

Ett lrorikt, roligt och intressant album men som ibland blir fr bittert fr mig...

Ls diskussionen och recensionen om albumet p min blogg: http://schitzo-cookie.blogspot.com/2012/02/prins-charles-kansla-av-liv-stromquist.html

Ulla Englund

2011-12-15

Att frfattarens humor var s vl frankrad i utredningar och andra skrifter visste jag inte. ven om jag inte fr ngon aha-upplevelse direkt, s smfnissar jag ibland.

Ally Regins

2011-09-28

Dr den r bra, dr r det riktigt bra!

Liza Bolin

2011-09-08

inte lika genomgende rolig som 100%fett, men fortfarande slr Strmqvist huvudet p spiken vad gller dagens relationsparadigm. Dessutom r den lite mer referenstt n 100% fett, vilket universitetsstudenten i mig uppskattar!

Maria Nordstrm

2011-05-25

Hon r vass Liv Strmquist.

Anna Nyman

2011-04-22

Underbar. Mer reportage och teori n Einsteinsfru s det blir inte lika mnga skratt. Men hon sger s viktiga saker!

Ruth Lezz

2011-04-17

En serie med fotnoter det r kul bara det.

Ruth Lezz

2011-04-17

En serie med fotnoter det r kul bara det.

al ex

2011-03-07

ifrgasttande, igenknnande, underhllande, tankevckande.

Bjrn Schagerstrm

2011-01-18

Vldigt tankevckande och roligt.

Lotta Berling

2010-12-13

Smart, roligt och lrorikt.

Annica Bark

2010-10-10

Detta var r frsta gngen jag lser den hr typen av bok och jag blev glatt verraskad!
Jag gillade den verkligen.
Den var bde rolig och sen gav en en del tankestllare.
Man tnkte till och tog sig en funderare p sitt eget frhllande och kom tack lov p att visst en del stmmer men som tur r inte allt och man knde lite att sabliken, nu ska vi frndra, fixa till och rtta upp.
Jag gillade illustrationerna i boken, gillar hennes stt att teckna och hur hon fr ihop det till en s hr superb bok som det var.
Jag gillade hennes stt att skriva p, ven om det knns lite konstigt att prata om det i det hr fallet, jag r inte s van att recensera serie-bcker, men jag gillade det hon skrev och hon skrev det p ett bra stt.
Den fick mig att vilja lsa hennes tidigare bcker ocks.

Vill ni lsa ngot annorlunda s ska ni lsa denna. Har ni lst den hr typen av bcker innan, ls denna ocks, jag tror inte ni blir besvikna.
Den fr en 4 av mig och mina varma rekommendationer.

Sophia Tingeling

2010-09-05

lika bra som de tidigare, liv r fantastisk!

Emelie Vestman

2010-08-28

Mycket intressanta tankegngar. Igenknning och chockering funkar alltid p mig. Definitivt sugen p att lsa hennes andra bcker.