Princess diaries

Cabot, Meg

| 2000

'You're not Mia Thermopolis any more, honey,' Dad said. 'You're Amelia Mignonette Grimaldi Thermopolis Renaldo. Princess of Genovia.' A PRINCESS?? ME??? Yeah. Right. One minute Mia's a totally normal Manhattan 14-year-old. Next minute she's heir to the throne of Genovia, being trailed by a trigger-happy bodyguard, taking princess lessons with her bonkers old grandmere, and having a makeover with someone called Paolo. Well, her dad can lecture her till he's royal-blue in the face, but no way is Mia going to turn herself into a style-queen. And they think she's moving to Genovia? Er, hello?The Princess Diaries by Meg Cabot has been a phenomenal global success. This ever-popular series continues in the second book, A Royal Disaster.

Elin Lundberg

2018-01-24

Har läst hela serien och fick ganska många små skrattanfall på vägen!<3

Alva Alpteg

2015-08-24

Det hände inget förrän i slutet tyckte jag!

Sanna

2015-06-17

Väldigt mysig och man kan säga att det är en typisk chick-flic om man får säga så. Kommer absolut läsa resten av serien och hoppas att det fortsätter i samma bana. Kändes inte alls som att jag läste, den var riktigt kul att läsa. Perekt sommarbok!

Therese Östman

2014-06-26

Rolig och bra bok! Betyg: 4

Spotlight: andra boken, något bättre än första. Bra ungdomsbok. Betyg: 4

Josefin Kylli

2013-02-07

Första boken i en serie med tio böcker om den underbara Mia Thermopolis! En vän för livet!

Angelica Rylander

2012-03-17

Hej. Jag har läst Tiara och Dr Martens första boken och Prinsessans dagbok. Författare Meg Cabot väldigra författare. Jag tyckte boken var väldigt bra undrar hur dom andra bökerna kommer att vara då.
Handlar om helt vanlig tjej som går i en helt vanlig skola och har helt vanliga kompisar. Men det blir inte helt vanligt hemma, mamman börjar dejta Mias mattelärare och Mia har IG i Matte. Men det är inte det värsta hennes pappa ringer varige dag och frågar om mamma är hemma men det är hon inte. En dag kommer pappa hem till samma stad som hon bor i och berättar en sak, men det är inte det värsta det är när farmor kommer hem från frankrike och tänker ge prinsesslektioner till Mia... Jag tycker det är en jätte bra bok för att det är kärlek i boken och spännande. Det dåliga är att det blir bråk mellan Mia och en jätte snygg kille.
Jag ger boken 5-5 <3
Nu ska jag fortsätta och läsa alla andra böcker om Mia..
Av Angelica.

Regina Svanberg

2010-09-04

Rolig och avslappnande att läsa

Litet Monster

2010-06-20

Jag störde mig på översättningen, speciellt att de hade översatt kattens namn. Annars var den helt okej, även om den är bättre på engelska.