Prime time

Marklund, Liza

| 2002

Tretton människor tillbringar midsommarnatten på ett slott långt ute på den sörmländska landsbyggden. Allihop arbetar med teveproduktionen Sommarslottet -årets stora tittarsuccé. På midsommardagens morgon hittas programledaren Michelle Carlsson mördad i kontrollrummet. Hon har blivit skjuten och allt tyder på att någon av de tolv överlevande är den skyldiga. Annika Bengtzon har varit mammaledig från tidningen Kvällspressen och har precis kommit tillbaka till arbetet när Michelle Carlsson blir skjuten. Eftersom mordet äger rum på midsommaraftons morgon är större delen av Kvällspressens redaktion ledig. Det blir Annika som får bevaka händelsen, vilket blir svårare än hon först kunnat ana. Anne Snapphane, Annikas bästa väninna, är en av de tolv misstänkta. Bland de övriga finns en popstjärna, Michelles älskare, hennes manager, hennes producent, en ung nynazist, vänner till Michelle, fiender...

Josefine Malmer

2021-08-24

Ingen vidare bok. Platt story och ganska dåligt skriven

CinaE

2018-06-11

Inte Liza Marklunds bästa, blir lite rörigt i själva mordutredningen tycker jag och personerna kommer inte riktigt nära. Men helt okej i hammocken

Lars Ståhl

2015-11-09

2015-09-03

Känns lite långrandig emellanåt, men hyfsad läsunderhållning.

PL *

2010-04-12

Om Livstid var en av hennes bättre böcker, så måste detta vara en av hennes sämre. Historien engagerade inte mig tillräckligt för att jag skulle tycka den var spännande eller underhållande. Boken följer givetvis samma mönster som Marklunds andra böcker, men det var något som gjorde att den inte höll måttet, så här blir det dåligt betyg.

Hanna Dannhed

2009-08-27

Besviken. Hennes senare böcker är mycket bättre. Slutade faktiskt att läsa Lisa Marklund ett tag efter att jag läst denna.

Maria Larsson

2009-07-24

En tillfällig svacka i den annars så underhållande bokserien om Annika Bengtzon.