Pretties

Westerfeld, Scott

| 2005

Having been transformed into a pretty girl after making promises while living in her ugly life, Tally is a happy girl with new friends and a positive outlook, but when the past comes calling, Tally doesn't want to live up to her obligations and now must fight to keep the life she loves without making the sacrifices expected by others. By the author of Uglies.

Sofia E

2014-07-06

Minst lika bra som första boken, kanske t.o.m. lite bättre. Lite typiskt med ett triangeldrama, men tycker det passar in rätt bra. Ser fram emot att läsa nästa del, man måste ju få veta hur det går!

Denna del som var nr 2 var helt okej men inte alls i samma klass som del 1

Miriam T

2012-05-19

Rebecca Eriksson

2010-06-12

Tyckte inte alls att andra delen i denna serien var lika välskriven (eller lika välöversatt kanske?) som den första. Och det var alldeles för långt mellan äventyren. Bara alldeles i slutet sög det till i magen en aning. Lite för seg.

Nadja Kämpe

2010-04-09

Jag, tycker den är seg.. Inte riktigt min typ

Maria Josefsson

2009-12-25

Bok nummer två i serien om Tally som nu har blivit en snygging. Tillsammans med nyfunna och gamla vänner ingår hon i ett gäng som kallas "krim" i Snyggingstan. Deras fokus ligger främst på att hålla sig "bubbliga" (för övrigt bokens mest använda ord) och göra bubbliga saker. Det förflutna pockar dock på uppmärksamhet i Tallys medvetande och obevekligt går handlingen i en riktning som inte riktigt är vad Tally tänkt sig.

Jag tycker nog att tvåan är bättre än den första boken. Även om nyhetens behag har lagt sig och man är hyfsat insatt i Den-nya-världens regler portioneras då och då nyheter ut som gör att den känns intressant. Det finns mycket att diskutera och fundera över, inte minst i en skolklass kanske. Sen vet jag inte om triangeldramat som förekommer tillför så mycket egentligen, men det ligger väl lite i tiden att få ta ställning och ansluta sig till "Team X" eller "Team Y".

Eyez Only

2009-12-09

En mycket tänkvärd bok. Kommer på mig själv med att fundera på den flera gånger om dan - tänk om vi och vårt samhälle är på väg åt samma håll?

elin lönnberg

2009-11-10

den här boken äger precis som den första jag älskar den :D

Felicia Axelsson

2009-10-10

Nästan bättre än ettan. Nu händer det mer, slutet närmar sig och spänningen trappas upp. Väntar spänt på ett ledigt biblioteksexemplar av "De rätta"