Preguntas Que Me Han Hecho Sobre El Holocausto

Fried, Hedi

Flag from es

Det är en bok som verkligen ligger på listan: Alla borde läsa den. Dessutom ligger boken högt upp på den listan! Den är lättläst trots det hemska ämnet och författaren förklarar allt konkret.

Andie Lindskog

2019-07-31

De som kan föra fram vittnesmål om förintelsen blir allt färre, och all dokumentation är oerhört viktig för framtiden. I vår tid när högerkrafter allt mer försöker ta över, med det destruktiva tänket vi och dom, är det än viktigare att bevara alla existerande vittnesmål från ett av världshistoriens värsta folkmord!
Hédi Fried berättar på ett lättbegripligt sätt och frågan är om inte hennes bok borde ingå i historieundervisningen i våra skolor.

D

Daniel Frank

2019-05-25

En långt mer angelägen och viktig bok än klimatposerande. Något starkt mänskligt och genuint som måste förbli evigt aktuellt, inte minst i dessa tider av växande och legitimerad antisemitism i Sverige. En bok för skolklasser, för den enskilde - sammanhangen är många för att ta del av denna historia. Starkt berättat, utan överdrifter.

Systrarnaböcker

2018-05-02

Jag tycker om boken jättemycket! Det är en överlevares tankar och känslor och de träffar en rakt in i hjärtat. Det är så hemskt och det blir så verkligt i denna bok. Jag älskar den och tycker att alla över 15 år borde läsa den. Jag tror att det skulle bli för jobbigt och påträngande för en person under 15 år men annars borde alla läsa den. Jag tycker också att det är ett väldigt bra språk, det är inte för svårt men ger ändå en bra känsla.

Jeanette Bruman

2017-12-30

Sträckläste denna viktiga och tänkvärda bok.

Katarina Strid

2017-11-07