Prayers for rain

Lehane, Dennis

| 1999

Karen Nichols was pert, blonde, in love with her fiance and her life when Patrick Kenzie first met her. But six months later, she jumped naked from Boston's Custom House, leaving behind a downward spiral of drug abuse, depression, and sexual misadventure. She was an utterly different woman--and Kenzie wants to know why. What he finds is almost incomprehensible: a depraved stalker who carefully targeted Karen and slowly, methodically, exploited her every weakness, stripped away all that mattered to her, and then watched her self-destruct. Now as Kenzie and his former partner Angela Gennaro begin a psychological battle against a master sadist the law can't touch, they discover he's starting to learn their weaknesses, their loves--and he's determined to tear their world apart.

Loo Looson

2016-12-26

Gripande och bra

R 2014

2015-11-11

Kanske den bästa boken i serien. Rekommenderas varmt!

2015-02-08

Lehane är bra! Härliga dialoger och personteckningar. Lite väl grymt ibland men rättvisan segrar...nästan.

Malin Sundman

2014-04-05

Klockren deckare!

Ingeborg Amnéus

2014-03-24

Saknar att Boston (staden) spelar så liten roll i denna historia. Stabil deckarhistoria dock.

Denna deckare var en rå deckare men jag gillade den ändå & den är helt klart värd sin 4a =)

PL *

2012-08-05

Snabbläst, lättläst och ganska bra. En fyra (men egentligen 3.5)!

Jacob Lamne

2012-05-21

Väldigt svårt att sympatisera med så råbarkade karaktärer; inte så bra för berättelsen när man helst vill att huvudpersonerna ska gå och dö.

Jari Saarelainen

2011-09-25

Lehanes böcker är genomgående läsuppupplelevelser av högsta kvalitet, denna ej undantagen. Samhällskritiken och skildringen av Bostons mindre smickrande baksida är skarpt återgivet.

Marianne Strandberg

2011-05-07

Spännande t sista sidan.

Magnus Bergström

2010-10-07

Det är inget fel på stilen eller nerven i den (än så länge) sista delen i Lehanes deckarserie, men berättelsen och mysteriet är långt ifrån lika väl sammanvävt som föregångarna. Lämnar mig något besviken, men ändå samtidigt sugen på mer.

2010-07-25

Så himla bra!!!

Mia Enell

2010-03-24

En hårdkokt deckare, skriven (tror jag) med glimten i ögat. Rappt språk och mycket humor, utan att förlora i spänningsvärde.

D

Daniel Söderberg

2009-12-27

En bra avslutning på en fantastisk följetong med Kenzie och Gennaro. Gillar den mörka och hänsynslösa atmosfären som osar på i början av boken. Hade dock önskat att Lehane fortsatt med ännumer mörk underton. Betyget 4:a är bra nära, måste läsas.