Portföljstrategier - varumärket som lagspelare

Uggla, Henrik

| 2014

Flag from sv

0


Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, utan om att prioritera mellan olika marknader, varumärken och positioner. Att förstå portföljstrategi medför goda förutsättningar att integrera varumärkesstrategin med affärsstrategin och att möta nya marknadsmöjligheter med större öppenhet. Läs mer På 1980-talet fokuserades tänkandet på varumärkets finansiella och psykologiska värde. På 1990-talet handlade det om att bygga mening, identitet och associationer kring varumärket. Idag innebär varumärkesstrategi framför allt att skapa balans i en portfölj med starka och svaga varumärken, globala och lokala varumärken, nya och gamla varumärken, egna och inköpta varumärken. Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, utan om att prioritera mellan olika marknader, varumärken och positioner. Boken diskuterar: - konsumentinsikter för portföljstrategi - portföljstrategi...

Visa mer

Skapa konto för att sätta betyg och recensera böcker

Recensioner

Bli först med att recensera denna bok