Polismördaren

Nästan hela Sveriges polisstyrka ställs på fötter sedan en kollega blivit dödad. Maj Sjöwalls och Per Wahlöös stilbildande svit om tio polisromaner "Roman om ett brott" utkom mellan 1965 och 1975. Böckerna har översatts till 25 språk.

2017-07-22

Om man bortser från det politiska budskapet så tyckte jag att det här var en riktigt bra och välskriven deckare som engagerade mig mycket.
Dessutom som vanligt väldigt bra uppläst av Torsten Wahlund!
Mitt slutbetyg blir, en stark 4:a! Kan varmt rekommenderas!

Jag läste de här böckerna som barn och har läst dem, men värderar dem olika från gång till gång.
gen massor av gångerEn mer genomtänkt komentar kommer när jag läst boken

PL *

2015-07-18

Böckerna i den här serien blir bättre och bättre, och mer trovärdiga. Helt ok. Mycket samhällskritik.

Denna bok var bra

Marita Ryen

2012-08-12

Gillar dessa böcker mer och mer. Snart 40 år sedan de skrevs men man känner igen mycket!

Lennart Egerfjord

2009-09-09

Som Stockholmare och uppvuxen på 60-talet är dessa ttio böcker om stockholm och kritiken mot polisen än aktuella idag. Dessa tio böcker i serien om Martin Beck tillhör mina måste-läsa-böcker. Det finns episoder så finns i mitt minne för alltid. Språket är lätt och flytande.

Lennart Egerfjord

2009-09-09