Pojkvännen: Boonsborotrilogin del 2

Roberts, Nora

| 2015

I den lilla staden Boonsboro närmar det sig invigning för familjen Montgomerys nyrenoverade värdshus. Den som håller i alla trådar är mellanbrodern Owen, familjens organisatör som har koll på minsta spik i bygget ? noggrann enligt honom själv, pedant enligt sina bröder. Men det han inte har planerat är att falla för Avery MacTavish, den eviga singeln som jonglerar pizzor och fakturor i sin restaurang tvärs över gatan? Nora Roberts är född och uppvuxen i Maryland, och i sin senaste romantrilogi har hon inspirerats av staden Boonsboro, där hon bor med sin familj. Liksom i böckerna har hon rustat upp ett gammalt värdshus som nu är hotell. Med Pojkvännen fortsätter Nora Roberts sin omtyckta trilogi om värdshuset i Boonsboro och människorna runt omkring det.

2016-01-11

Ja jisses vilket dravel. Den får en tvåa bara för att jag ändå läste ut den. Den hade kunnat vara mysig om den varit bättre skriven, den känns så fånig. Kommer nog att läsa tredje delen förr eller senare också bara för att jag inte kan lämna en serie oläst. Men det är väldigt förutsägbart, till och med vad som händer i tredje delen har jag räknat ut!

Karin Öberg

2015-09-12

Bästa i trilogin. Tycker om karaktärerna.

Tilda Eggers

2015-07-07

Roberts levererar med en triologi ännu en gång!

Karin Löfstrand

2015-02-03

150115: Lättsmält underhållning men alldeles för ytligt och förutsägbart. Inte min typ av historia men jag läser säkert trean också. Kanske kan bortgiftet av den tredje brodern överraska? Troligen inte....

Den här boken var bra tycker jag sidorna bara flöt fram, nu så ska jag ta tag i del 3

Marie Carlsson

2014-10-27

Har aldrig läst en Harlequinroman men denna är definitivt på Harlequinnivå