Pojken under bron

Vad är det? frågade jag killen bredvid. Han skakade på huvudet. Nåt pucko har lagt ut bilder från brottsplatsen på snapchat. Jag fick upp en bild som fick mig att dra hårt efter andan. Ett huvud låg i ett knä, det var oerhört mycket blod. Händer höll i huvudet, och det var då jag insåg vad det var jag såg. Jag kände igen armbandet runt handleden. Att vara nykär är inte alltid helt lätt. Alex finner sig, bokstavligt talat, dragen ifrån två håll av sin nya pojkvän Noah och bästa vän Charlie. På en fest på väg att spåra ur eskalerar svartsjukan och Alex vill bara komma därifrån. Hon går utan att säga hej då till Charlie. Ett beslut hon kommer att ångra. Dagen efter nås hon av ett chockbesked. Efter festen har en kille blivit misshandlad till döds i Rålambshovsparken. Samtidigt får hon inte tag i Charlie ... Pojken under bron är berättelsen om hur lite det krävs för att ett...

2018-06-29

Alex hamnar återigen i en knivig situation, men klok som hon är hämtar gon hjälp där hon behöver och lyckas med det mesta hon tar sig för. Fin och varm om en fest som spårar ur och hur fort livet kan ändras för flera inblandade.

Mycket braaaaa & Tänkvärd bok.
Denna REKOMMENDERAR ja starkt 🙂🙄🤔🤔

2018-04-10

Katarina Wennstam är en av mina absoluta favoritförfattare. Jag har läst elva böcker av henne tidigare, tre faktaböcker, sju spänningsromaner, och en ungdomsbok. Alla tycker jag har varit mycket bra.

Pojken på bron är den andra boken i en planerad trilogi, och en fristående fortsättning på boken Flickan på hotellet. (Här är en länk till min recension av den boken).

Jag rekommenderar absolut dom här två böckerna om Alex Skarp, och jag tycker dom är minst lika bra till äldre som till ungdomar. Ser fram emot den tredje delen så småningom.

Katarina Wennstams böcker handlar alltid om viktiga ämnen, och jag rekommenderar hela hennes utgivning.