Pojken som verlevde

Pelzer, Dave

| 2002

Miljontals läsare världen över har gripits av Dave Pelzers böcker om sin barndom och väg in i vuxenlivet. Bara fyra år gammal blev han sin mammas offer. Han isolerades från den övriga familjen, misshandlades, svalt och förnedrades. Han fråntogs till och med sitt namn – han blev pojken som kallades Det. Dave var tolv år den dagen han räddades. Till slut hade skolan slagit larm och myndigheterna ingrep. Det som då avslöjades visade sig vara ett av de värsta barnmisshandelsfallen i Kaliforniens historia. Dave Pelzer är i dag en vuxen man. På ett närmast mirakulöst sätt lyckades han inte bara överleva utan har också skapat sig ett meningsfullt liv. Den här boken berättar om hans händelserika liv som vuxen och om hans väg till försoning. På...

Alexsandra Larsson

2017-06-02

Anna Hedstrand

2015-06-20

Den hr boken r s bra, en gripande och knslosam berttelse, har lst alla tre.

Stewn E

2012-08-03

Varfr kan man inte stta minus?

Emma Edenborg

2012-07-18

Ok. Nu r det inte s mycket om den svra tiden men sknt att hra att det slutade bra nd.

Helena Karlsson

2012-03-22

Knns fel att sga att jag r trtt p D Peltzers elnde men det r precis vad jag r efter denna bok. Trkigt sprk och bara en massa ltande. Behjrtansvrd lsning men ack s utdraget.

KR

2011-11-23

Riktigt, riktigt trtt p Pelzer vid det hr laget. Sprket i versttningen innehller fler klyschor n "Vindens skugga", och det r slende hur en s ofattbart trkig frfattare kan utmla sig sjlv som ett komiskt stjrnskott. Enough's enough.

Danielle Frick

2011-07-15

De rckte faktiskt gott och vl med de tv frsta bckerna..

Efter att ha lst de tidigare bckerna var jag snabb med att inhandla denna men jag blev s besviken. Strre delen av boken handlar om hans intresse fr flygplan och det r tungt att lsa d man frvntat sig ngot helt annat. I jmfrelse med de andra bckerna var denna inget att ha. Trkig och enformig, man vntar hela tiden p att ngot ska hnda och d det vl hnder ngot r det inte vrt vntan. Denna boken blir den sista jag lser om David.

www.bokig.blogg.se

Hans Petersson

2010-09-01

Tragediexploatering av det vidrigaste slaget. Uselt.

Annica Bark

2010-05-20

Intressant, men man knner lite att nu fr det rcka.

Elisabeth Nilsson

2010-04-11

En bok som berr

Hanna Seven

2010-03-24

Det hr r den bsta boken i serien om David. Hr fr man flja hans lycka och medgng.

Nr man kommit till del tre r det intressant men det brjar bli lngrandigt.