Pojken som överlevde

Pelzer, Dave

| 2002

Miljontals läsare världen över har gripits av Dave Pelzers böcker om sin barndom och väg in i vuxenlivet. Bara fyra år gammal blev han sin mammas offer. Han isolerades från den övriga familjen, misshandlades, svalt och förnedrades. Han fråntogs till och med sitt namn – han blev pojken som kallades Det. Dave var tolv år den dagen han räddades. Till slut hade skolan slagit larm och myndigheterna ingrep. Det som då avslöjades visade sig vara ett av de värsta barnmisshandelsfallen i Kaliforniens historia. Dave Pelzer är i dag en vuxen man. På ett närmast mirakulöst sätt lyckades han inte bara överleva utan har också skapat sig ett meningsfullt liv. Den här boken berättar om hans händelserika liv som vuxen och om hans väg till försoning. På...

Jennie Faxe

2021-11-15

Mycket gripande berättelse

Sofi Lindberg

2020-11-15

Favorit serie i tonåren!

Candice Lönnström

2019-07-30

Bör läsas efter de första två.

Ida Bogevik

2019-03-31

Alexandra Jansson

2019-03-28

Fruktansvärt att det fick pågå så länge

Läs för att få mer, men håller inte samma mått som de första böckerna

Tindra Jansson

2017-10-21

Denna boken var dessvärre den sämsta i hans trilogi. Innehållet var inte intressant, men ändå läsvärd för att få reda på hur det gick för honom i livet. Att boken är skrivet med bra beskrivningar höjer betyget trots att handlingen inte var den mest spännande.

Alexsandra Larsson

2017-06-02

Anna Hedstrand

2015-06-20

Den här boken är så bra, en gripande och känslosam berättelse, har läst alla tre.

Stewn E

2012-08-03

Varför kan man inte sätta minus?

Emma Edenborg

2012-07-18

Ok. Nu är det inte så mycket om den svåra tiden men skönt att höra att det slutade bra ändå.

Helena Karlsson

2012-03-22

Känns fel att säga att jag är trött på D Peltzers elände men det är precis vad jag är efter denna bok. Tråkigt språk och bara en massa ältande. Behjärtansvärd läsning men ack så utdraget.

Danielle Frick

2011-07-15

De räckte faktiskt gott och väl med de två första böckerna..

Efter att ha läst de tidigare böckerna var jag snabb med att inhandla denna men jag blev sååå besviken. Större delen av boken handlar om hans intresse för flygplan och det är tungt att läsa då man förväntat sig något helt annat. I jämförelse med de andra böckerna var denna inget att ha. Tråkig och enformig, man väntar hela tiden på att något ska hända och då det väl händer något är det inte värt väntan. Denna boken blir den sista jag läser om David.

www.bokig.blogg.se

Hans Petersson

2010-09-01

Tragediexploatering av det vidrigaste slaget. Uselt.

Annica Bark

2010-05-20

Intressant, men man känner lite att nu får det räcka.

Elisabeth Nilsson

2010-04-11

En bok som berör

Hanna Seven

2010-03-24

Det här är den bästa boken i serien om David. Här får man följa hans lycka och medgång.

När man kommit till del tre är det intressant men det börjar bli långrandigt.