Pojken som inte fanns

Pelzer, Dave

Det enda han sökte var kärleken i en familj.Pojken som inte fanns är den efterlängtade fristående fortsättningen på Dave Pelzers skakande barndomsskildring om vad som hände efter det att han vid tolv års ålder omhändertogs av myndigheterna och placerades i fosterhem.I sin första bok, Pojken som kallades Det, berättade författaren om hur han sedan fyra års ålder systematiskt hade vanvårdats och misshandlats av sin psykiskt sjuka och gravt alkoholiserade mor. Dave isolerades från sin pappa och sina bröder. Han behandlades sämre än en hund och många gånger önskade han att han skulle få dö. Som fosterbarn undgick han sin mors fysiska tortyr men fann ändå ingen trygghet ? han var tvungen att flytta mellan fem olika fosterhem, mobbad och misstrodd hade han svårt att få kamrater och tvingades arbeta hårt för att försörja sig själv.I dag är Dave vuxen. Med beundransvärt mod lyckades...

margareta Wandin

2023-09-27

En sann rysare.. Att han överlevde!

Jennie Faxe

2021-11-15

Mycket gripande berättelse

Sofi Lindberg

2020-11-15

Serien greppade mig i tonåren. Älskade den då!

Candice Lönnström

2019-07-30

Ett måste efter första boken.

Ida Bogevik

2019-03-31

Alexandra Jansson

2019-03-28

Fruktansvärd historia

Ger mer bakgrundsstory till första boken

Tindra Jansson

2017-09-30

Bra bok med en bra röd tråd. Dock inte lika gripande som den förra, men fortfarande läsvärd och med en sammanhängande handling. Kommer helt klart läsa fler av hans böcker i trilogin och utöver den.

Alexsandra Larsson

2017-06-02

Anki Johansson

2014-09-03

otäckt att en del barn kan ha det så hemskt och att det förekommer och att folk som ser att ngt är fel och ignonerar det!

Katarina Johansson

2014-03-11

Uppföljaren var inte lika gripande.

Anci Bergman

2013-11-10

"Pojken" böckerna berör en ända in i skälen.

Emma Edenborg

2012-07-18

Roligt att höra fortsättningen efter den jobbiga tiden med mamman in i bearbetningsfasen

Emma Edenborg

2012-07-18

Chatarina Lööw

2012-02-25

Den griper tag om hjärtat, aj vad ont det gjorde

David söker desperat efter den kärlek många tar för givet. Han försöker finna ro och leva så normalt det bara går men ärren är för djupa och ingen tycks förstå det han varit med om. Boken är lika gripande som den första fast inte helt lika bra även om den är klart mer än godkänd. Rekommenderas!

www.bokig.blogg.se

Elin Stenblom

2011-03-23

Precis som i den första boken får Peltzer mig att våndas med pojken och förbanna vuxenvärldens svek.

2010-07-24

Det här känns mest som ett sätt att tjäna mera pengar på en redan berättad historia.

Fanny Is

2010-06-08

Den är inte så sorglig som den första, den första tyckte jag var så hemsk så man inte kunde föreställa sig det, därför gillade jag den andra mera.

Helena Niininen

2010-06-06

Fortsättning på ett barns hemska barndomsberättelse. Jag grät floder när jag läste denna.

Elisabeth Nilsson

2010-04-11

Sorglig och berörande

Hanna Seven

2010-03-24

Har man läst första, kan man inte bara släppa den här hjälplöse, men otroligt starke lille kille.

Mikaela86

2010-03-07

Efter att ha läst första boken och blivit så otroligt gripen var jag glad att se att det fanns en fortsättning. I denna bok får man följa när han släppts fri från sin hemska mamma men än är inte kampen över. I det här laget känner man ju Dave Pelzer och allt man vill är att det ska sluta bra!

Pia Torkkel

2010-02-17

Kunde inte sluta läsa. Det va precis såom att om jag snabbade mig att läsa boken, så skulle hans elände få ett slut

Sorgligt!

Ebba Bryntesson

2009-10-13

En bra bok som borde läsas av alla, den ger lite perspektiv i livet, läs "Pojken som kallades Det" först

Fruktansvärd historia. men måste läsas.