Pojke försvunnen

Jansson, Anna

| 2007

När Andreas Nilsson cyklar från kyrkogården med en stulen dödskalle fastklämd på pakethållaren anar han inte vilka konsekvenser hans fynd kommer att ha . . . Andreas mor känner en ständig oro för sina barn, oavbrutet söker hon upp läkare för att få veta att de inte bär på någon dödlig sjukdom. Är hennes oro befogad eller gör hon sina barn sjuka? Strax före midsommar får polisen på Gotland in en anmälan om att Andreas Nilsson försvunnit från en fest i Herrviks fiskeläge. Sökandet efter den försvunne pojken för polisen till grottorna i berget ovanför Östergarnsskola. Där har skolbarn i alla tider ristat sina namn och kriminalinspektör Maria Wern gör en upptäckt: två namn med ett hjärta omkring. Gammal kärlek rostar aldrig, eller är det precis det den gör? Anna Jansson debuterade 2000 med romanen Stum sitter guden, och kriminalinspektör Maria Wern har sedan dess...

Lite seg.

Marina Pedersen

2016-10-29

Bra

2015-10-28

Åttonde delen om Maria Wern och för första gången funderade jag allvarligt på att lägga ner den här serien. Innan jag läst ut de tio delar jag har. Åtminstone i början av boken. Vi är verkligen inte kompatibla, Anna Jansson och jag. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/10/pojke-forsvunnen-av-anna-jansson.html

O

Olga Lund

2015-07-20

En mycket svag trea blev det. Jag tycker överlag om Anna Jansson men Pojke försvunnen var inte alls någon höjdare. Det som räddar boken något är Janssons förmåga att skapa levande karaktärer. Som relationsdrama helt ok, som deckare undermålig.

Anna Jensen

2015-04-30

Ännu en bra bok! Lättläst, bra och spännande story, intressanta människor.

Jag tycker det är en perfekt bok att lyssna på under tiden man förbereder lite mat till gäster. Den kan låta hemskt men det jag menar är att man känner till huvudpersonerna och de andra får man lära känna väl genom boken. Den är lättlyssnad med en bra och genomtänkt story

Jag tycker att denna bok var bra =)

Jenny Jansson

2012-12-01

Bra bok men inte en av de bästa från Anna Jansson

Håkan Lindgren

2012-10-25

Gillar Anna Jansson men Pojke försvunnen är definitivt inte en av hennes bästa.

Carina Svensson

2012-08-11

Spännande in i det sista.

Marina Trenkoska

2011-07-08

Början var mycket lovande, men slutet drog ned betyget. Boken föll platt. En stark trea.

Anette Marcusson

2011-03-15

Liselotte Johansson

2010-11-19

Spännande från början till slut. Det bästa med Anna Janssons böcker är att de är inte blodig spänning eller på något vis "läbbiga" utan enkla, spännande och samtidigt även en spänning i familjära situationer

Therese Andersson

2010-07-09

Nej, detta var inte min kopp te. Var aldrig riktigt spännande och jag tappade intresset ganska fort.

annika åberg

2010-07-08

mkt bra och läsvärd bok

Karin Karlsson

2010-05-27

Jag både gillar och inte gillar den den här boken. Historien är bra, men jag gillar inte riktigt hennes sätt att skriva, jag tappar liksom lusten och läsa vidare ibland. Men nu har jag i alla fall gett två av hennes böcker ett försök, och jag tror nog inte att jag kommer läsa flera

Maiken Karlsson

2010-03-06

Den bästa hittills av Anna Jansson! Superjättebra - hon har verkligen tagit sig. Hennes bästa hittills!

Mia Dahlstrand

2010-01-07

2009-
Jag gillar verkligen hennes böcker! Spännande men man får ändå lära känna personerna.

Lisa Wennerstrand

2009-08-31

Förutsägbar. Ett enda långt babbel som kunde förkortas till en novell.

Sofia Åkerberg

2009-05-03

Kanske är det scenbytet som inte fungerar för när Maria Wern har flyttats till Gotland är det som om Jansson har tappat stinget. Man läser ut boken för att få veta "vad som händer" men inte är den särdeles underhållande.