Pojke Flicka

Blacker, Terence

| 2005

Sam, Matthews amerikanske kusin, han som reste omkring med sin knäppa mamma och vars pappa enligt ryktet satt i fängelse, ringer en dag på dörren hemma hos Matthew. Han är en otrevlig, långhårig typ som ställer till stora problem för Matthew och hans kompisar. När Sam lyckas få dem portade från deras favoritställe har det gått för långt, nu ska de hämnas. Planen är lysande - och helt sjuk: Sam ska under sin första vecka i nya skolan vara utklädd till tjej. Allt är perfekt, ända tills Operation Sam helt går över styr.Pojke Flicka är en sanslöst rolig bok, om kaos, förvirring och ombytta roller.Terence Blacker skriver böcker både för barn, ungdomar och vuxna. Han spelar gitarr och skriver låtar, och bor i ett hus på landet i England. Pojke Flicka är den första boken av honom som översatts till svenska.

elona lulaj

2012-11-23

Grym bok!! Älskar den, riktig humor. Väldigt nöjd

Maja Emelia

2010-12-10

Handlingen var verkligen jättebra! Och denna bok kunde ha blivit hur bra som helst, men det var den inte tyvärr.

Det tog flera månader för mig att läsa ut den här. Den var alldeles för "utdrygad" som jag brukar säga. Alltså jag tyckte att den var för mycket utfylld med massa onödigt för att det ska gå lite längre mellan händelserna och för att det inte ska bli en så kort bok.

Sen tyckte jag också att den var skriven i ett väldigt konstigt och svårt språk och så var texten jätteliten.

Så om den hade varit mer lättläst och lite mindre utdrygning så hade den nog fått fem stjärnor av mig.

Men jag tyckte ändå att den var läsvärd. Den var väldigt rolig och hade som sagt en väldigt bra handling. Så därför får den en trea av mig.