The poet

Connelly, Michael

| 1996

A cunning, poet-quoting serial killer of unprecedented savagery executes one homicide cop after another... An unputdownable thriller from the award-winning No.1 bestselling author

Jesper Nåvik

2022-01-29

En av de bästa av Connelly!

2018-11-25

Väldigt spännande berättelse trots att huvudkaraktären inte var en av mina favoriter. En lång bok avseende antal sidor som inte upplevdes så lång. Vissa saker var rätt förutsägbara medan andra inte var det och allt som allt tycker jag att den höll hög klass. Det är intressant hur fort utvecklingen går när de i boken tar upp hur ovanligt det är med digitalkameror - då var jag tvungen att kolla upp när boken trycktes. En riktigt bra Connelly!

Johan Wallin

2017-03-31

Läste den för tio år sedan men läste om den nu igen - helt klart hans bästa.

2015-03-20

Riktigt bra! Men var uppmärksam mot slutet, hur var det egentligen?

Andreas Cossi

2014-07-20

Läsvärd, spännande och svår att lägga ifrån sig. Connellys böcker är inte actionspäckade utan ganska lugna. Dock så färdas handligen framåt och håller grepp om läsaren så att man inte vill lägga boken ifrån sig. Poeten är Connellys, i min mening, bästa bok så här långt!

Klara Antonsson

2013-11-10

Riktigt bra!

Lars Willfors

2013-08-05

Hyfsad spänningslitteratur. Connelly skummar mest på ytan till en potentiellt lysande idé (seriemördare med Poe-hang-up) och boken är bara så spännande som omslaget utlovar under de sista 100 sidorna. Mycket dialog hade kunnat strykas. Räkna med att bli lurad i flera led före upplösningen!

Tomas Karlsson

2013-08-03

Riktigt bra och oehört spännande, tycker tyvärr att det lätt banala slutet förtar den annars starka 4.an till 3:a

Marc Moore

2012-01-18

Superb deckare, den lyckas vara spännande från första till sista sidan.
Det är väll kanske inte en bok som stannar kvar i sinnet men den är ett bra tidsfördriv och 4an är stark!

Emma Wänni

2012-01-16

Så spännande

Eva Kiani

2011-10-04

Höll mig gissande till sista sidorna, vilket nästan aldrig händer.

Rebecka Söderberg

2011-06-29

Blev rekommenderad att läsa denna bok och den är mycket bra.

Kim Lundblad

2011-06-11

Är en stor Connelly-fan och detta är lätt den bästa han har skrivit...

Samuel Karlsson

2011-03-27

Nej, nej, nej. Pedofiler som förgriper sig på barn. Barn som skildras som om de njuter av övergreppen. Dynga.

Viktoria Westlund

2011-01-12

En av mina absoluta favoritböcker och Connellys bästa.

Claes Nilsson

2010-12-30

Mkt bra o spännande bok, kände sypatier med huvudpersonen även om han är en klassisk amerikansk hjälte... nära femma

2010-07-28

Bra. Jag gillar Connelly överhuvudtaget.

Thomas Karolin

2010-04-26

Vad: Journalisten Jack McEvoy luskar i sin broders förmodade självmord och dras in i en jakt efter en seriemördare, Poeten, som använder citat från Edgar Alla Poe för att tillverka fiktiva självmordsmeddelanden.
Jag tyckte: Hade inte läst någon Michael Connelly tidigare. Fick uppslaget efter att ha kollat lite på just den här siten och konstaterat att många med liknande smak som jag läst honom. Jag tyckte detta var en riktigt bra kriminalroman. Tyckte stilen påminde om min favorit Dennis Lehane, men kanske ett snäpp mindre våldsamt. Jag får intrycket av att författaren gärna vill att läsaren ska veta lite mer än mordutredarna, ligga lite före. Fram till slutet där han försöker vrida på perspektiven. Det är väl en ganska ofta använt berättartekniskt grepp och jag tycker Michaell C gör det bra. Jag tyckte den kändes välskriven. Spännande, förstås. Hade den innehållit några mer oväntade inslag hade betyget kunnat bli en femma tror jag. Men nu alltså en fyra.

Thomas Karolin

2010-04-26

Annelie S

2010-04-12

Min favorit av Connelly!!!

Nenne N

2009-10-05

Connellys absolut bästa bok och en av de bästa jag någonsin läst!!

Maria Larsson

2009-07-24

Connellys bästa. Utan konkurrens. Nervpirrande.