Playground

Kepler, Lars

| 2015

Under en insats i Kosovo blir löjtnant Jasmin Pascal-Anderson skjuten och hennes hjärta står stilla under fyrtio sekunder. När hon återvänder till livet kan hon inte sluta tala om att döden börjar med en våldsam hamnstad där de styrande håller på att förlora kontrollen över den organiserade brottsligheten. Jasmin behandlas för sin krigspsykos, lämnar det militära och försöker leva ett stillsamt liv när någonting fruktansvärt händer. Tillsammans med sin femårige son hamnar hon i en bilolycka. På sjukhuset upptäcker läkarna en blödning från sonens kranskärl. För att kunna operera honom måste de stanna hans hjärta. Ingen kan svara på om de många vittnesmålen från tillfälligt döda...

Skapa konto f鰎 att s鋞ta betyg och recensera b鯿ker

Lena

Tyv鋜r, en stor besvikelse, trots bra f鰎uts鋞tningar,

Ther閟e L鰊neberg

2016-10-05

M鰎k. Annorlunda. Ville inte l鋑ga den ifr錸 mig alls.

Ann-Sofie Hagstr鰉

2016-10-04

De tidigare b鯿kerna var bra. Visst,det 鋜 ok att skriva en annan sorts bok. Men d ska den vara lika bra som de tidigare b鯿kerna. Jag vill p錽t att den h鋜 boken inte med b鋝ta vilja kan kallas bra.

Maria Jacobsson

2016-09-25

Inte alls som de andra b鯿kerna av Kepler! Respekt att kunna skriva en s helt annorlunda bok! Obehaglig och bra och d錶ig p samma g錸g.

jag har gillat Keplers tidigare b枚cker om Joona Linna. Men denna 盲r faktiskt inte bra.

Anita H

2016-08-23

Mycket annorlunda.

Karin L鰂strand

2016-08-19

160819: En riktig besvikelse! Inte alls samma kvalitet som tidigare utgivet av Kepler.

J LJ

2016-06-10

Enormt sv錼t att betygs鋞ta. Var p v鋑 att sluta ett tag men fortsatte och det blev ist鋖let enormt sp鋘nande. Dock 鋜 mitt best錯nde minne att stora delar boken var enormt obehaglig och jag fick fysiskt ont i magen flera g錸ger n鋜 jag l鋝te. Det 鋜 ju i sin tur lite av meningen med b鯿ker - att de ska ber鰎a. Fast kanske inte p det h鋜 s鋞tet.
Men n錱onstans var den 鋘d bra...

Margareta Nilsson

2016-06-06

B鰎jade hyfsat. D錶ig efter ca halva boken.

Karin Granander

2016-06-04

Nja, k鋘ns som upplagt till film.. Och lite sv錼t att ta in historien. milj鯾eskrivningarna 鋜 dock v鋖digt bra och det 鋜 sp鋘nande emellan錿.

Kerstin Johansson

2016-05-16

Br鰀erna Lejonhj鋜ta har en betydligt b鋞tre beskrivning av vad som v鋘tar

Bra b鰎jan p boken men sen blir det mer en fantasybok och f錼 mig att t鋘ka p Hungerspelen. Svag tv錫, de kan b鋞tre 鋘 s h鋜.

Monica Helmersson

2016-04-11

Jag kan inte tycka om den h鋜 boken, den 鋜 bara konstig. Det 鋜 den s鋗sta bok av Keppler som jag har l鋝t men m錽te 鋘d l鋝a ut den f鰎 att f veta hur den sluta.

Agathon Sax

2016-04-02

Efter serien om Joona Linna hade jag h鰃a f鰎hoppningar p denna bok men detta var en av de s鋗sta b鯿ker jag l鋝t de senaste 錼en.
Denna bok 鋜 totalt v鋜del鰏, s t鰊tig och banal. Jag har sv錼t att l鋑ga ifr錸 mig b鯿ker jag p錬鰎jat, vissa b鯿ker 鋜 bara d錶iga men denna var s korkad att jag blev f鰎bannad, fungerade inte ens som s鰉npiller. 膔 du 鰒er 14錼 tvivlar jag p att du kommer att uppskatta denna bok.

舠e Bandling

2016-03-22

Annorlunda story, bra.

Katarina Nord

2016-03-06

Svag tv錫! Jag tycker om b鰎jan p boken samt vinklingen p vad som kan bli en historia om, efter d鰀en. Tyv鋜r faller hela historien och jag har sv錼t att h錶la reda p vem som 鋜 vem. Hela boken 鋜 en totalt ointressant jakt samt olika strider som utk鋗pas " i d鰀ens v鋘trum" Inget f鰎 mig tyv鋜r.

舠a Sj鰃ren

2016-02-14

Men NEJ! B鰎jar lovande, blir 'svamligt' och ointressant. Riktigt d錶ig!

Lena Sandborg

2016-01-26

En enormt konstig bok fast sp鋘nande 鋘d, men hade v鋖digt sv錼t f鰎 storyn och alla detaljer.

B鰎jan av boken var riktigt bra och sp鋘nande och jag t鋘kte yes den h鋜 鋜 鋘nu b鋞tre 鋘 deras f鰎ra b鯿ker. Men sedan h鋘de n錱ot som jag tycker blir lite v鋖 overkligt tyv鋜r, hon d鰎 och kommer till ett andra land eller vad man ska s鋑a. Men s kommer hon tillbaka till livet men minns en hel del fr錸 hamnstaden hon sett som d鰀. Nu ska jag inte avsl鰆a handlingen i boken men just detta med ett liv efter detta k鋘ns overkligt, men visst det kanske finns men tror inte det 鋜 en kinesisk hamnstad d. Detta s鋘ker mitt betyg n錱ot men jag tycker 鋘d den 鋜 v鋜d att lyssna p och uppl鋝aren Angela Kov醕s 鋜 toppenbra

2016-01-23

Denna bok var super bra tycker ja.
Denna bok s鋞ter sig djupt

Inger Jonsson

2016-01-16

K鋘des som att l鋝a en version av Hungerspelen. Ganska OK som en "sl ihj鋖 tiden" bok, men inte mycket mera. Kanske att yngre l鋝are uppskattar den mera.

Marl閚e S

2016-01-11

Tjaa ... lite underh錶lande men jag kunde bara t鋘ka p att den 鋜 otroligt lik "Hunger Games" och att den b鰎 passa perfekt som en ungdomsbok/ crossoverbok.

Ulf Pettersson

2016-01-04

den h鋜 typen av b鯿ker mellan fantasi och verklighet tilltalar inte mig, 鋠en om spr錵et 鋜 bra

Jan Svensson

2016-01-02

V鋖digt sp鋘nande p slutet men v鋑en dit 鋜 b錮e l錸g och osannolik. Hela id閚 鋜 v鋖 skruvad denna g錸gen, ren fantasy.

Ingela Johansson

2015-12-27

Sp鋘nande milj鯾eskrivningar men lite trist och r鰎ig story.

2015-12-27

Vad finns bortom d鰀en - det 鋜 v鋖 huvudfr錱an i denna bok som jag uppfattar det... och v錼 st鋘diga f鰎s鰇 att f鰎klara saker som inte g錼 att f鰎klara, v錼t f鰎s鰇 att skapa ordning och struktur i n錱ot som kanske inte har n錱on ordning och struktur... att skapa trygghet i n錱ot vi inte kan vara trygga i alls... En mamma som g鰎 allt f鰎 sin son... en mamma som f鰎lorar fotf鋝tet....

Boken har genomg錯nde ett snabbt tempo och den 鋜 bra det 鋜 den... men jag kan inte l錿a bli att t鋘ka p parallellerna till Hungerspelen och kan heller inte l錿a bli att t鋘ka p att detta kanske mer 鋜 en ungdomsbok, om en nu ska kategorisera b鯿ker p det s鋞tet... Jag kanske hade f鰎v鋘tat mig mer av slutet, att det skulle vara mer spektakul鋜t, och var samtidigt r鋎d att det skulle bli banalt och t鰊tigt, s n鋜 slutet hamnade n錱onstans mittemellan s blev det ett litet jass... mycket l鋞tl鋝t, gick p en dag att l鋝a den!

L A

2015-12-24

講erv鋑de att sluta l鋝a flertalet g錸ger f鰎 att boken 鋜 s d錶ig. 膔 man road av en massa v錶d och ointressant historia s gillar man nog boken. F鰎st錼 inte hur paret bakom Kepler lyckats skriva s m錸ga bra b鯿ker och sedan ger ut en s錮an h鋜 d錶ig bok

Thommy Stenstr鰉

2015-12-20

Min f鰎sta bok av Lars Kepler.

Mycket bra bok som handlar om vad som h鋘der om man d鰎. Finns det n錱ot p andra sidan tro?

Mycket el鋘de verkar det vara 鋠en p den andra sidan om man f錼 tro boken.

Lite r鰎ig och mycket att h錶la reda p ibland. Men en mycket sp鋘nande bok som 鋜 sv錼 att l鋑ga ifr錸 sig.

Jessica Appelqvist

2015-12-14

Lite annorlunda men jag kunde 鋘d inte sluta l鋝a.

Johan CB

2015-12-03

Lotta Lettenstr鰉

2015-11-29

Lite f鰎 fantasifullt f鰎 min smak men v鋖skriven

Anna Johansson

2015-11-27

Vilken stor besvikelse! Inte i n鋜heten av Keplers tidigare b鯿ker. N鋜 jag b鰎jade lyssna p boken var jag tvungen att kolla s jag hade f錿t r鋞t bok i mobilen f鰎 det k鋘des inte som en bok av Kepler. Delar av boken 鋜 en etta i betyg, delar 鋜 tv錫, och jag lyssnade ju klart p hela d鋜av betyget tv stj鋜nor.

Bj鰎n Abelsson

2015-11-17

Jag har gillat b鯿kerna om Joona Linna. Och visst 鋜 鋠en Playground skriven p ett medryckande s鋞t. Men intrigen 鋜 fullkomligt osannolik och h鋘delserna i hamnstaden 鋜 ytterligt 鰒erdrivna. L鋝 den inte, det finns b鋞tre b鯿ker att spilla sin tid p.

R P

2015-11-16

Jag kommer nog minnas den h鋜 boken resten av mitt liv!
En v鋖digt annorlunda, m鰎k och bitvis v錶dsam ber鋞telse om vad som h鋘der efter d鰀en. Jag har l鋝t alla Keplers b鯿ker, och tycker denna utm鋜kte sig p ett positivt s鋞t.

Per-舓e Andersson

2015-11-10

En utav dom s鋗sta b鯿ker jag n錱onsin har l鋝t knappt att jag orkade l鋝a ut den...vad 鋜 detta???????

E H

2015-11-10

Den h鋜 boken gav mig 錸gest. Har sj鋖v barn i den d鋜 錶dern som huvudpersonen har och jag levde mig in f鰎 mycket. M鰎ker, d鰀 och panik...

Lars St録l

2015-11-09

Jennifer Tyd閚

2015-11-01

N det h鋜 var inte bra!

Tarja Ahlgr閚

2015-11-01

Riktigt fantasifullt, Keplers b鋝ta s l錸gt. 膙en om jag inte riktigt f錼 ihop huvudkarakt鋜ens personlighet. Hon som ska vara en vuxen och s鋕er stridis, och 鋘d b鋜 sig 錿 som en of鰎klarligt barnslig och trotsig ton錼ing emellan錿.

2015-10-27

Betyg: 3,5 av 5.

Jag har l鋝t alla dom fem b鯿kerna av Lars Kepler tidigare. Och jag har tyckt mycket om b鯿kerna av pseudonymen Lars Kepler, som best錼 av det gifta paret Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril.

Fem b鯿ker om kommissarie Joona Linna har dom hittills skrivit, och alla har f錿t mycket bra betyg fr錸 mig. H鋜 鋜 en l鋘k till den senaste boken, ?Stalker?, som fick h鰃sta betyget fr錸 mig. I det blogginl鋑get s finns det 鋠en l鋘kar till mina recensioner av dom tidigare b鯿kerna.

Nu har Lars Kepler utkommit med en sj鋞te bok, ?Playground?, som 鋜 helt olik dom tidigare b鯿kerna. Och tyv鋜r s tyckte jag att den inte alls var s bra som dom tidigare b鯿kerna.

Boken 鋜 v鋖 ingen direkt kriminalroman, utan mer en sp鋘ningsroman. Och den handlar mycket om vad som h鋘der n鋜 man d鰎.

Helt okej var 鋘d boken, som f錼 3,5 av 5 i betyg fr錸 mig. Och jag kan v鋖 i och f鰎 sig ocks rekommendera boken. Men jag hoppas p att Lars Kepler i framtiden skriver b鯿ker som 鋜 mer lika deras f鰎sta fem b鯿ker 鋘 den h鋜 boken.