Playground

Kepler, Lars

| 2015

Under en insats i Kosovo blir löjtnant Jasmin Pascal-Anderson skjuten och hennes hjärta står stilla under fyrtio sekunder. När hon återvänder till livet kan hon inte sluta tala om att döden börjar med en våldsam hamnstad där de styrande håller på att förlora kontrollen över den organiserade brottsligheten. Jasmin behandlas för sin krigspsykos, lämnar det militära och försöker leva ett stillsamt liv när någonting fruktansvärt händer. Tillsammans med sin femårige son hamnar hon i en bilolycka. På sjukhuset upptäcker läkarna en blödning från sonens kranskärl. För att kunna operera honom måste de stanna hans hjärta. Ingen kan svara på om de många vittnesmålen från tillfälligt döda...

Riktigt besviken d alla andra bcker med Kepler varit s bra och spnnande. Pminde lite om filmen "The hunger games" och det var inte det jag frvntat mig. Flummig!

Bitte Lemstrm

2017-04-07

Vilken smrja!

Nadira

2017-03-11

Konstig bok. Inte alls i samma klass som deras tidigare. Stor besvikelse!

Lena

2017-01-03

Gunnel Lindstrm

2016-12-27

Tyvrr, en stor besvikelse, trots bra frutsttningar,

Therse Lnneberg

2016-10-05

Mrk. Annorlunda. Ville inte lgga den ifrn mig alls.

Ann-Sofie Hagstrm

2016-10-04

De tidigare bckerna var bra. Visst,det r ok att skriva en annan sorts bok. Men d ska den vara lika bra som de tidigare bckerna. Jag vill pst att den hr boken inte med bsta vilja kan kallas bra.

Maria Jacobsson

2016-09-25

Inte alls som de andra bckerna av Kepler! Respekt att kunna skriva en s helt annorlunda bok! Obehaglig och bra och dlig p samma gng.

jag har gillat Keplers tidigare böcker om Joona Linna. Men denna är faktiskt inte bra.

Anita H

2016-08-23

Mycket annorlunda.

Karin Lfstrand

2016-08-19

160819: En riktig besvikelse! Inte alls samma kvalitet som tidigare utgivet av Kepler.

J LJ

2016-06-10

Enormt svrt att betygstta. Var p vg att sluta ett tag men fortsatte och det blev istllet enormt spnnande. Dock r mitt bestende minne att stora delar boken var enormt obehaglig och jag fick fysiskt ont i magen flera gnger nr jag lste. Det r ju i sin tur lite av meningen med bcker - att de ska berra. Fast kanske inte p det hr sttet.
Men ngonstans var den nd bra...

Margareta Nilsson

2016-06-06

Brjade hyfsat. Dlig efter ca halva boken.

Karin Granander

2016-06-04

Nja, knns som upplagt till film.. Och lite svrt att ta in historien. miljbeskrivningarna r dock vldigt bra och det r spnnande emellant.

Kerstin Johansson

2016-05-16

Brderna Lejonhjrta har en betydligt bttre beskrivning av vad som vntar

Jan-Erik Sderstrm

2016-05-05

Bra brjan p boken men sen blir det mer en fantasybok och fr mig att tnka p Hungerspelen. Svag tva, de kan bttre n s hr.

Monica Helmersson

2016-04-11

Jag kan inte tycka om den hr boken, den r bara konstig. Det r den smsta bok av Keppler som jag har lst men mste nd lsa ut den fr att f veta hur den sluta.

Agathon Sax

2016-04-02

Efter serien om Joona Linna hade jag hga frhoppningar p denna bok men detta var en av de smsta bcker jag lst de senaste ren.
Denna bok r totalt vrdels, s tntig och banal. Jag har svrt att lgga ifrn mig bcker jag pbrjat, vissa bcker r bara dliga men denna var s korkad att jag blev frbannad, fungerade inte ens som smnpiller. r du ver 14r tvivlar jag p att du kommer att uppskatta denna bok.

se Bandling

2016-03-22

Annorlunda story, bra.

Katarina Nord

2016-03-06

Svag tva! Jag tycker om brjan p boken samt vinklingen p vad som kan bli en historia om, efter dden. Tyvrr faller hela historien och jag har svrt att hlla reda p vem som r vem. Hela boken r en totalt ointressant jakt samt olika strider som utkmpas " i ddens vntrum" Inget fr mig tyvrr.

sa Sjgren

2016-02-14

Men NEJ! Brjar lovande, blir 'svamligt' och ointressant. Riktigt dlig!

Lena Sandborg

2016-01-26

En enormt konstig bok fast spnnande nd, men hade vldigt svrt fr storyn och alla detaljer.

Brjan av boken var riktigt bra och spnnande och jag tnkte yes den hr r nnu bttre n deras frra bcker. Men sedan hnde ngot som jag tycker blir lite vl overkligt tyvrr, hon dr och kommer till ett andra land eller vad man ska sga. Men s kommer hon tillbaka till livet men minns en hel del frn hamnstaden hon sett som dd. Nu ska jag inte avslja handlingen i boken men just detta med ett liv efter detta knns overkligt, men visst det kanske finns men tror inte det r en kinesisk hamnstad d. Detta snker mitt betyg ngot men jag tycker nd den r vrd att lyssna p och upplsaren Angela Kovcs r toppenbra

2016-01-23

Denna bok var super bra tycker ja.
Denna bok stter sig djupt

Inger Jonsson

2016-01-16

Kndes som att lsa en version av Hungerspelen. Ganska OK som en "sl ihjl tiden" bok, men inte mycket mera. Kanske att yngre lsare uppskattar den mera.

Marlne S

2016-01-11

Tjaa ... lite underhllande men jag kunde bara tnka p att den r otroligt lik "Hunger Games" och att den br passa perfekt som en ungdomsbok/ crossoverbok.

Ulf Pettersson

2016-01-04

den hr typen av bcker mellan fantasi och verklighet tilltalar inte mig, ven om sprket r bra

Jan Svensson

2016-01-02

Vldigt spnnande p slutet men vgen dit r bde lng och osannolik. Hela idn r vl skruvad denna gngen, ren fantasy.

Ingela Johansson

2015-12-27

Spnnande miljbeskrivningar men lite trist och rrig story.

2015-12-27

Vad finns bortom dden - det r vl huvudfrgan i denna bok som jag uppfattar det... och vr stndiga frsk att frklara saker som inte gr att frklara, vrt frsk att skapa ordning och struktur i ngot som kanske inte har ngon ordning och struktur... att skapa trygghet i ngot vi inte kan vara trygga i alls... En mamma som gr allt fr sin son... en mamma som frlorar fotfstet....

Boken har genomgende ett snabbt tempo och den r bra det r den... men jag kan inte lta bli att tnka p parallellerna till Hungerspelen och kan heller inte lta bli att tnka p att detta kanske mer r en ungdomsbok, om en nu ska kategorisera bcker p det sttet... Jag kanske hade frvntat mig mer av slutet, att det skulle vara mer spektakulrt, och var samtidigt rdd att det skulle bli banalt och tntigt, s nr slutet hamnade ngonstans mittemellan s blev det ett litet jass... mycket lttlst, gick p en dag att lsa den!

L A

2015-12-24

vervgde att sluta lsa flertalet gnger fr att boken r s dlig. r man road av en massa vld och ointressant historia s gillar man nog boken. Frstr inte hur paret bakom Kepler lyckats skriva s mnga bra bcker och sedan ger ut en sdan hr dlig bok

Thommy Stenstrm

2015-12-20

Min frsta bok av Lars Kepler.

Mycket bra bok som handlar om vad som hnder om man dr. Finns det ngot p andra sidan tro?

Mycket elnde verkar det vara ven p den andra sidan om man fr tro boken.

Lite rrig och mycket att hlla reda p ibland. Men en mycket spnnande bok som r svr att lgga ifrn sig.

Jessica Appelqvist

2015-12-14

Lite annorlunda men jag kunde nd inte sluta lsa.

Johan CB

2015-12-03

Lotta Lettenstrm

2015-11-29

Lite fr fantasifullt fr min smak men vlskriven

Anna Johansson

2015-11-27

Vilken stor besvikelse! Inte i nrheten av Keplers tidigare bcker. Nr jag brjade lyssna p boken var jag tvungen att kolla s jag hade ftt rtt bok i mobilen fr det kndes inte som en bok av Kepler. Delar av boken r en etta i betyg, delar r tva, och jag lyssnade ju klart p hela drav betyget tv stjrnor.

Bjrn Abelsson

2015-11-17

Jag har gillat bckerna om Joona Linna. Och visst r ven Playground skriven p ett medryckande stt. Men intrigen r fullkomligt osannolik och hndelserna i hamnstaden r ytterligt verdrivna. Ls den inte, det finns bttre bcker att spilla sin tid p.

R P

2015-11-16

Jag kommer nog minnas den hr boken resten av mitt liv!
En vldigt annorlunda, mrk och bitvis vldsam berttelse om vad som hnder efter dden. Jag har lst alla Keplers bcker, och tycker denna utmrkte sig p ett positivt stt.

Per-ke Andersson

2015-11-10

En utav dom smsta bcker jag ngonsin har lst knappt att jag orkade lsa ut den...vad r detta???????

E H

2015-11-10

Den hr boken gav mig ngest. Har sjlv barn i den dr ldern som huvudpersonen har och jag levde mig in fr mycket. Mrker, dd och panik...

Lars Sthl

2015-11-09

Jennifer Tydn

2015-11-01

N det hr var inte bra!

Tarja Ahlgrn

2015-11-01

Riktigt fantasifullt, Keplers bsta s lngt. ven om jag inte riktigt fr ihop huvudkaraktrens personlighet. Hon som ska vara en vuxen och sker stridis, och nd br sig t som en ofrklarligt barnslig och trotsig tonring emellant.

2015-10-27

Betyg: 3,5 av 5.

Jag har lst alla dom fem bckerna av Lars Kepler tidigare. Och jag har tyckt mycket om bckerna av pseudonymen Lars Kepler, som bestr av det gifta paret Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril.

Fem bcker om kommissarie Joona Linna har dom hittills skrivit, och alla har ftt mycket bra betyg frn mig. Hr r en lnk till den senaste boken, ?Stalker?, som fick hgsta betyget frn mig. I det blogginlgget s finns det ven lnkar till mina recensioner av dom tidigare bckerna.

Nu har Lars Kepler utkommit med en sjtte bok, ?Playground?, som r helt olik dom tidigare bckerna. Och tyvrr s tyckte jag att den inte alls var s bra som dom tidigare bckerna.

Boken r vl ingen direkt kriminalroman, utan mer en spnningsroman. Och den handlar mycket om vad som hnder nr man dr.

Helt okej var nd boken, som fr 3,5 av 5 i betyg frn mig. Och jag kan vl i och fr sig ocks rekommendera boken. Men jag hoppas p att Lars Kepler i framtiden skriver bcker som r mer lika deras frsta fem bcker n den hr boken.