Platform

Houellebecq, Michel

| 2002

When he comes into some money, Michel takes a leave of absence from his Civil Service job and embarks on a package tour to Thailand, where he meets Valerie. This leads to an attempt to set up a package-holiday company based on the idea of sexual tourism in the Third World.

Mylar .

2015-09-20

Meningslös bok som inte exploaterar annat än huvudpersonens (författarens?) perverterade och grovt generaliserade uppfattning om människors inställning till sex och prostitution.

Lars Willfors

2013-07-31

Bland det mest klarsynta och drabbande som skrivits om sexualitet och jakten på lycka. De första 100 sidorna är möjligtvis det bästa jag någonsin har läst. Partierna om Grishams Firman tillhör den moderna litteraturkritikens höjdpunkter. Omistlig roman!

Martin L

2013-06-20

Hans sämsta, men fortfarande ytterst läsvärd.

Per Englund

2011-10-07

Väldigt bra, sorgligt slut.

Maria Eriksson

2011-06-22

Samhällssatir som inte lämnar en oberörd. Det är inte helt enkelt att veta vad författaren själv tycker. En diskussionsbok med varningstexter för skildringen av sex och muslimer.

Lars Andersson

2011-05-20

Underhållande

Anders L

2011-02-25

Han har humor Michel. Intressant och välskriven roman. Rekommenderas!

Mats Ahlgren

2010-04-23

Jag tyckte om boken. Det är inte lätt att skriva pornografiskt i en roman. Boken beskriver, tycker jag, en leda och spleen över vårt moderna samhälle där allt hårdexploateras. Även i hans bok Elementarpartiklarna finns den där tristessen och ledan inför samhället, förtingligandet. En typisk fransk tradition kan man kanske säga. De gillar ju att beskriva känslor av alienation.