Plain truth

Picoult, Jodi

| 1999

Moving seamlessly from psychological drama to courtroom suspense, Plain Truth is a fascinating portrait of Amish life rarely witnessed by those outside the faith. When a young Amish teen hides a pregnancy, gives birth in secret, and then flatly denies it all when the baby's body is found, urban defense attorney Ellie Hathaway decides to defend her. But she finds herself caught in a clash of cultures with a people whose channels of justice are markedly different from her own? and discovers a place where circumstances are not always what they seem.

Lovisa Sttenhag

2019-12-27

Pltsligt finner man ett dtt spdbarn i ett stall i ett Amishsamhlle. Vi fr flja mordutredningen och rttegngen i nrkontakt med livet som Amish. Lite fr lttslukad, men intressant om Amishkulturen och ett snyggt avslut.

Carina Svensson

2012-12-03

En spnnande och intressant bok som ger en inblick i Amishkulturen! :)

Amelie Adrielsson

2012-03-11

Som Jodis andra bcker r ven denna ett msterverk. Med massor av research i bagaget skriver hon en bok som fngar lsaren samma gonblick som man ppnar boken. Trovrdig och full av intressant fakta bygger hon upp ett levnadsde som genast knns bde levande och kta. Ls denna och ls hennes andra bcker ocks!

Mia Dahlstrand

2010-12-06

2010-12-05
En spnnande bok som beskriver hur amish lever. Rekommenderas verkligen.

Linda Lindblom

2010-03-10

Blev lite besviken d jag lst hennes andra bcker och varit som fastklistrad. Denna bok kndes lite ondigt lng och det blev lite lngrandigt mnga gnger. S har ni inte lst Frsvinnande och Allt fr min syster s ta dem frst. Den hr kan ni vnta med.