Pixibox: Vems Pixi?

Wirsén, Stina

| 2015

Sju underbara Vem-böcker samlade i en liten box. Stina Wirséns omåttligt populära Vem-böcker blir nu också Pixi-böcker! De är små dramer om stora känslor. Smarta och enkelt berättade, men framför allt roliga. Småbarnböcker utöver det vanliga!Boxen innehåller Vem är arg?Vem är bäst?Vem bestämmer?Vem städar inte?Vem är borta?Vem är sjuk?Vems byxor?Alla om nallen, katten, nallegrisen och de andra. Det fantastiska med de här böckerna är att de ligger så väldigt nära barnens egen värld, samtidigt som den vuxne högläsaren får ut något av läsningen också! Och det är stor konst att åtstadkomma det, vilket Stina Wirsén gjort i totalt 17 Vem-böcker så här långt!Pixiböcker är små kvalitetsbilderböcker för barn mellan 2 och 6 år. De har lästs av tre generationer barn och har sålts i över 60 miljoner exemplar. De är perfekta att ha till barnkalaset eller att ta med...

Martina G

2013-05-30

Min tvååring skrattar när det blir tokigt och vet vad man inte får göra. Saknar dock vuxenskruven som finns i tex Vem sover inte?

Ida Ljung

2013-02-09

Nästan alla hennes böcker har vi på mitt jobb (småbarnsavd) fantastiska allihopa

Ingeborg Amnéus

2012-08-25

Underbar!

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

Mer förtjust i den andra böckerna i serien än just den här.

Eva Jämting Lundh

2012-07-05

De här böckerna är inte vackra eller roliga eller inställsamma. Men så viktiga att läsa för vår barngrupp i förskolan. De tar upp det som är svårt oss människor emellan.

Eva Sonesson

2012-03-12

Den är fantastisk!

Anneli Spjellok

2011-12-31

Helt underbar bok-både jag och sonen fick ont i magen av allt skrattade:)

Nanna Naumann

2011-11-16

1-åriga dottern skrattar högt vid varje sida, hon älskar boken.

Lotta Berling

2009-10-18

Lillen tycker att boken är ok, medan jag och min man tycker att den är fantastisk och jätterolig. Den här kan man läsa om och om igen utan att tröttna även som vuxen - vilket är en väldigt bra egenskap hos en barnbok (för man tvingas ju att läsa dem om och om och om och om igen...). Bilderna är så uttrycksfulla och komiska, och de bråkiga och våldsamma figurerna är helsköna.

Lallamen

2009-06-15

Så få ord - så mycket klokskap