Pianisten vid fjällsjön

Tredje delen i Karin Härjegårds älskade serie ? som hittills sålt över 100 000 ex!Emily närmar sig trettio, men livet känns inte alls utstakat. Hon bor i Uppsala där hon studerar vid universitetet, eftersom det alltid varit viktigt för hennes välbärgade familj. Men fingrarna kliar av oförlöst kreativitet, något som Emily snart förstår att hon ärvt från sin bortgångna farmor, Hilda.Helena har fullt upp med renoveringen av sin nyinköpta gård i Fjällnäs och planerar samtidigt för fullt invigningen av sin restaurang. Kärleken till Rikard finns där och är stark, men hur ska de kunna foga samman sina liv utan att förlora den nyväckta självständigheten?När Emily tar mod till sig och reser till Härjedalen träffar hon på Helena. Mötet leder till att Emily flyttar in i en av gäststugorna på Helenas gård, och tillsammans utforskar de fjällen och skogarna samtidigt som...

Den tredje och fristående delen i serien om Våffelbruket.

Emily närmar sig 30, studerar på universitetet i Uppsala, mycket för att det är viktigt för hennes välbärgade familj. Men fingrarna kliar av kreativitet, något som hon snart förstår att hon ärvt från sin bortgångna farmor.
Helena har fullt upp med renoveringen av sin nyinköpta gård i Fjällnäs, samtidigt som hon ska inviga sin restaurang. När Emily reser upp till Fjällnäs möter hon Helena och flyter in i en av hennes gäststuga, tillsammans utforskar de fjällen och Emily kommer närmare sitt ursprung.

Det här är en underbar, mysig och varm bok. Miljöerna är otroligt fängslande och levande beskrivet och jag som läsare får ta del av vår magiska fjällvärld genom att läsa den målande texten av den. Karaktärerna är också levande beskrivet och jag känner som att jag får vara där och vara en del i boken. Det handlar mycket om känslor, relationer, att hitta sin väg i livet och att våga följa den och passion kring mat och våfflor. Jag har läst de två tidigare böckerna om Våffelbruket och dessa är precis lika underbara som denna så jag rekommenderar dom alla. Jag vill inget hellre än att åka upp till Fjällnäs och sitta i Våffelstugan och äta våfflor med hjortronsylt med alla karaktär.

1w

Trevlig lyssning med fin uppläsning!
Hade dock mycket svårt för att ta till mig karaktären Emily – en vuxen kvinna som beter sig som ett litet, mycket bortskämt och väldigt omoget barn.