Petter och hans fyra getter

Norelius, Einar

| 2001

Boken va spinandi och roligt 🤩 och fin bok

My.loved.books

2020-07-05

Älskar böcker på rim! Här träffar vi ett Härligt gäng med getter med olika färger. Kul och lite obehaglig!

En klassiker som jag läste många gånger som barn. Kommer ihåg att jag tyckte att trollet Ludenben var obehaglig; eller snarare det han gjorde...

Vi får förutom Petter träffa hans fyra getter (Röd, Vit, Gul och Blå) och katten Murre Svart. Ett härligt gäng som ställer upp för varandra!

Gunnel Lindström

2018-04-08

Härlig bok som nu blivit mitt barnbarns favorit. Lätt att lära sig utantill.

C B

2015-06-17

1årige sonen älskar denna boken precis som jag gjorde som liten. Framförallt är det katten Murre Svart som lockar honom.

Ann-Sofie Jaredal

2013-04-12

Alla mina 4 barn har älskat den här boken! Jag uppskattar den för sitt rim och takt som gör att man snabbt kommer ihåg den utantill.

Jonna Nyman

2012-10-01

Kan den utantill i sömnen. Fin klassisk barnbok som jag kommer läsa för mina barn tills de också kan den utantill i sömnen :)

Åsa G-H

2012-06-19

Lärde mig läsa.

Magdalena V

2011-06-04

Som barn var det något med boken som skrämde mig. Men nu kan jag inte minnas vad.

Magnus Johansson

2011-02-21

Förstklassig barnbok, skriven på rim som man kommer ihåg fortfarande efter många år.

Jan Kjellin

2010-08-27

Svårt att inte tycka om den här. Harmlös och spännande på samma gång!

Pernilla Andersson

2010-06-02

Lätt att lära sig utantill, bra att kunna när man väntar och har tråkigt.

Annica Bark

2010-05-24

Sonen lånade den i skolan och i två veckor så lästes den varje kväll, 1 kvällen av mig och jag gillade verkligen boken. Söt lite barnbok.

M W

2009-12-01

Maria Guellil

2009-10-10

Bra bok för barnen. Jag gillade den så mycket när jag va mindre att jag lärde mig den utantill.

Anders Johansson

2009-10-08

Här finns många exempel på hur minnet kan börja svikta redan i unga år. För hur kan man annars förklara att man glömmer (WTF?!) petter och hans fyra getter? Jag menar, okej om man glömmer ordningen på getterna (röd och blå och gul och vit), men resten? Vem kan glömma namnet på murre svarts kompis? Eller är det de tvära kasten i dramaturgin som gör det så svårt?... ;D

lilian ek saho

2009-10-08

Varför pratar vi inte mer om 50-tals böcker, jag älskade ju "svarte Sambo" som blev jagad av tigrar och "Lili i söderhavet" osv. jag blev ju ingen dålig människa av dom.

W

wivianne schön

2009-10-05

våran bok är så sliten att röda geten får heta rosa,men vad gör han då

lilian ek saho

2009-10-01

Jag är oxå uppvuxen med den boken och "älskar" den. Mitt ex. läste den varje kväll, för sina barn han kunde den utantill, men till slut efter några år drämde mellanpojken den i huvudet på honom och ville ha lite omväxling ha,ha.

Tove Skarstedt

2009-09-30

Min man påstår att han kunde hela boken utantill när han var liten. Själv lyckades jag växa upp utan att veta om den. MEN när vår dotter Signe var liten var detta den roligaste boken att läsa - det spelar ingen roll hur många gånger hon ville höra den - jag var alltid redo!

Ebba Bryntesson

2009-09-30

Typ en av de bästa barnböckerna någonsin. Den är på rim och jag har kunnat hela boken utantill

Sandra Frandén

2009-09-18

Detta var min favoritbok när jag var liten och som Emma så kunde jag hela boken utantill. Jag tror till och med jag skulle klara att citera näst intill hela boken än idag :)

Emma Nordenström

2009-08-08

Min absoluta favoritbok när jag var liten. Kunde boken helt innantill, och än idag kan jag citerar vissa meningar... :-)