Pet sematary

King, Stephen

| 1984

When a little boy's pet dies, and he persuades his parents to bury it in an old Indian cemetary, reputed by legend to house restless spirits, a nightmare of death and destruction begins.

Therese Olsson

2017-06-26

En av de få böcker jag varit tvungen att lägga ifrån mig emellanåt för att pulsen blivit för hög.

elinore järlehag

2016-01-27

Spännande och hårresande på sina håll. Men även och kanske för ofta långsam och tråkig på många håll. Denna gång vinner filmversionen över boken.

Anna Jensen

2016-01-13

En av de bästa böcker jag läst! Wowkänsla rakt igenom.

Nicklas Björk

2015-07-31

Jag älskar Kings zombietolkning! En mörk historia som går att relatera till och en av hans bästa böcker. Jag kan även rekommendera filmversionen.

amanda hildur

2013-11-12

Börjar inse att mina förutfattade meningar oftast blir en last för de böcker jag läser, och den här gången var det inget undantag. Var väldigt peppad på Jurtjyrkogården efter att verkligen ha älskat Varsel och fått höra från höger och vänster att den här skulle vara ännu obehagligare och ännu bättre. Men... nej. Karaktärerna är i stort sett de samma - en pappa som historien kretsar kring, ett översynskt barn som ingen lyssnar på och en förtryckt morsa. Hela tiden väntar man på att de ska gräva ner det döda barnet så att det läskiga ska börja men när det väl sker är det för sent och blir mest löjligt. Tyvärr lyckas inte King göra det hela trovärdigt och hela berättelsen faller mer eller mindre pladask. Tråkigt nog.

2012-08-17

Jag gillar verkligen denna bok =)

Rose-Marie Orward

2011-11-06

MYcket bra och Tom filmen är bra gjord

2011-10-10

Det var ett tag sen jag läste den här boken. Jag tyckte den var riktigt spännande och intressant men hade haft lite för höga förväntningar på historien efter att alla sagt att den var så otäck. Speciellt rädd blev jag inte, men visst var den "creepy".

Emelie Lindberg

2011-09-22

Sträckläste på två dagar som 14-åring. Betygsätter utifrån detta forna jags' omdöme!

Caroline J

2011-07-08

Lite långdragen för min smak. Det spännande och obehagliga började på dem sista 50sidorna.. hade förväntat mig mer. Men han kan skriva, den där King!

Lars Andersson

2011-05-16

Opersonlig, ungefär som ett filmmanus. Orkade inte med dom sista 50-100s. Den svagaste boken av King som jag läst. Svag 2:a.

2011-04-05

Jag gillar både boken och filmen skarpt :)

Filmen är bra men boken är sneppet bättre (som det bruka vara)

Jenny Li

2010-08-27

Kings tidiga verk skiljer sig rätt mycket från hans senare - frånbörjan var det mycket mer "skräck" och övernaturligt än numera. Jag föredrar helt klart den nya stilen.

Anna Jonsson

2010-07-29

Underbar i början, fruktansvärt hemsk på slutet.

2010-01-06

Läskig när jag läste den. Läser inte thrillers längre. Det finns så mycket elände i världen ändå.