Pet sematary

King, Stephen

| 1984

When a little boy's pet dies, and he persuades his parents to bury it in an old Indian cemetary, reputed by legend to house restless spirits, a nightmare of death and destruction begins.

Therese Olsson

2017-06-26

En av de f bcker jag varit tvungen att lgga ifrn mig emellant fr att pulsen blivit fr hg.

elinore jrlehag

2016-01-27

Spnnande och hrresande p sina hll. Men ven och kanske fr ofta lngsam och trkig p mnga hll. Denna gng vinner filmversionen ver boken.

Anna Jensen

2016-01-13

En av de bsta bcker jag lst! Wowknsla rakt igenom.

Nicklas Bjrk

2015-07-31

Jag lskar Kings zombietolkning! En mrk historia som gr att relatera till och en av hans bsta bcker. Jag kan ven rekommendera filmversionen.

amanda hildur

2013-11-12

Brjar inse att mina frutfattade meningar oftast blir en last fr de bcker jag lser, och den hr gngen var det inget undantag. Var vldigt peppad p Jurtjyrkogrden efter att verkligen ha lskat Varsel och ftt hra frn hger och vnster att den hr skulle vara nnu obehagligare och nnu bttre. Men... nej. Karaktrerna r i stort sett de samma - en pappa som historien kretsar kring, ett versynskt barn som ingen lyssnar p och en frtryckt morsa. Hela tiden vntar man p att de ska grva ner det dda barnet s att det lskiga ska brja men nr det vl sker r det fr sent och blir mest ljligt. Tyvrr lyckas inte King gra det hela trovrdigt och hela berttelsen faller mer eller mindre pladask. Trkigt nog.

2012-08-17

Jag gillar verkligen denna bok =)

Rose-Marie Orward

2011-11-06

MYcket bra och Tom filmen r bra gjord

2011-10-10

Det var ett tag sen jag lste den hr boken. Jag tyckte den var riktigt spnnande och intressant men hade haft lite fr hga frvntningar p historien efter att alla sagt att den var s otck. Speciellt rdd blev jag inte, men visst var den "creepy".

Emelie Lindberg

2011-09-22

Strcklste p tv dagar som 14-ring. Betygstter utifrn detta forna jags' omdme!

Caroline J

2011-07-08

Lite lngdragen fr min smak. Det spnnande och obehagliga brjade p dem sista 50sidorna.. hade frvntat mig mer. Men han kan skriva, den dr King!

Lars Andersson

2011-05-16

Opersonlig, ungefr som ett filmmanus. Orkade inte med dom sista 50-100s. Den svagaste boken av King som jag lst. Svag 2:a.

2011-04-05

Jag gillar bde boken och filmen skarpt :)

Filmen r bra men boken r sneppet bttre (som det bruka vara)

Jenny Li

2010-08-27

Kings tidiga verk skiljer sig rtt mycket frn hans senare - frnbrjan var det mycket mer "skrck" och vernaturligt n numera. Jag fredrar helt klart den nya stilen.

Anna Jonsson

2010-07-29

Underbar i brjan, fruktansvrt hemsk p slutet.

2010-01-06

Lskig nr jag lste den. Lser inte thrillers lngre. Det finns s mycket elnde i vrlden nd.