Pestan

Larsson, Åsa

| 2016

Varning för sjukt beroendeframkallande läsning i del 7 av "PAX" ? det unika urban fantasy-eposet för mellanåldern, fyllt med drama, magi och action som utspelar sig mitt i dagens Mariefred. Åsa Larsson, Ingela Korsell och Henrik Jonsson är supertrion som står bakom den kultförklarade serien som klättrar på alla topplistor och har befäst sin plats i de unga läsarna hjärtan.Fler och fler insjuknar med märkliga symptom i Mariefred. Och ingen kan hitta något botemedel. När Alriks och Viggos egen familj drabbas dras killarna in i en kamp mot klockan för att finna en lösning. Men hur kan en sådan mystisk sjukdom bekämpas?Samtidigt har Iris kommit på en plan för att ta reda på vem Svarthäxan är. Men planen är livsfarlig. Dessutom luktar den ruttet lik ?Böckerna som gör sitt segertåg över världen och älskas av fler och fler unga bokslukare. Läs mer om Viggo, Alrik och skaparna bakom...

Ulla Englund

2022-09-24

Nytorpsskolan 4

2021-11-13

Bra bok för barn i ungefär 10-11 års åldern

Balltorpsskolan 4A

2021-10-28

den är bra

PAX-böckerna är fyllda med mystik, absolut beroendeframkallande och fängslande och ganska nagelbitande läskiga samtidigt som dom är roliga.

I PAX-bokserie växer de gamla sagorna fram och ger ett nytt liv åt de bortglömda och gömda väsen och tillsammans med en modern skildring blir böckerna till riktigt fängslande, spännande och mystiska bladvändarserie.

skit bra

den var jätte bra och jag tycker att ni ska läsa