Personligt

Child, Lee

| 2015

"Jack Reacher är dagens James Bond, en thrillerhjälte vi inte kan få nog av. Jag kastar mig över varje bok så snart den kommit ut." - Ken Follett Frankrikes president har blivit utsatt för ett mordförsök. Någon har skjutit skarpt och avståndet mellan skytten och målet är häpnadsväckande stort. Det finns bara en man som kan skjuta från den distansen och Jack Reacher är den ende som kan veta vem det är. De har träffats förr, och då fick Jack Reacher skytten i fängelse. Motvilligt blir Jack Reacher kallad tillbaka till sin gamla arbetsgivare hos den amerikanska militärpolisen för att jaga rätt på skytten.Trots att Jack Reacher helst arbetar ensam, blir han ihopföst med Casey Nice, en nyutexaminerad analytiker som behåller lugnet med antidepressiva medel. Tiden är knapp om de ska lyckas hitta den skyldige innan G8-mötet, där världens ledare ska samlas.

2019-01-06

Njaä, inte en av de bättre i Jack Reacher-serien. Den tyngs av för många uppräkningar och beräkningar; gator, gatukorsningar, kvarter, skjuthastigheter, slagkraft mm in en oändlig radda. Upplösningen hör inte heller till de bättre.

Johan

2018-07-19

Gillar Childs böcker i vanliga fall, men det här är inte en av hans bästa.

Jan Banan

2016-05-22

Tyvärr blev denna en liten besvikelse för mig. Det var länge sedan en Reacherbok framkallade det där lilla extra pirret inom mig. Hoppas att Lee Child kan få till några fler sådana böcker igen, men nu var det ett bra tag sedan.

Kim M. Kimselius

2015-09-17

Alltsedan jag läste den första boken om Jack Reacher är jag fast för hjälten. Han är lite som James Bond, klarar allt, vet allt och tar sig ur alla svårigheter. Men han går inte osårbar ur striderna. Allt känns äkta.

Det här är 19:e boken om Jack Reacher och jag har inte tröttnat ännu. Blir lika glad varje gång det kommer en ny bok.

I Personligt har Frankrikes president blivit utsatt för ett mordförsök. Någon har skjutit skarpt och avståndet mellan skytten och målet är häpnadsväckande stort. Det finns bara en man som kan skjuta från den distansen. Jack Reacher är den ende som vet vem det är. De har träffats förr, då fick Jack Reacher skytten i fängelse.

Genom en efterlysning i en armétidning ber en av Jack Reachers tidigare chefer Jack att kontakta honom. Det gör Jack Reacher, för han har en skuld att betala till mannen. Sedan rullar allt igång. Han får i uppdrag att jaga rätt på skytten tillsammans med en nyutexaminerad analytiker, Casey Nice, som knaprar antidepressiva tabletter för att klara av arbetet.

Jakten tar dem runt om i världen. Ska de hinna få fart på mördaren innan G8-mötet i England där världens ledare ska samlas? Tiden börjar rinna ifrån Jack Reacher.

En mycket spännande bok som jag rekommenderar dig att läsa om du tycker om fartfyllda thrillers.

Marita Ryen

2015-09-08

Spännande men inte så bra som en Jack Reacher bok kan vara.

Y

Yngve Carlsson

2015-08-12

Är nog ingen idé att spendera mera pengar på Jack Reacher. De två senaste har inte varit i närheten av de tidigare.