Percy Jackson and the lightning thief

Riordan, Rick

| 2005

Percy is a half-blood - the son of a Greek God. He spends his time fighting with swords, battling monsters with friends and generally trying to stay alive. Now Zeus, God of the Sky, thinks Percy has stolen his lightning bolt - and making Zeus angry is a very bad idea. Can Percy find the lightning bolt before a fully-fledged war of the Gods erupts?

Percy Jackson r en halvgud och fr ett ndutrop frn Grover. Men det blir lite kaos nr Annabeth sprlst frsvinner. Jag rekommenderar boken fr 10 - 13 ringar. Boken r vldigt spnnande och det hnder saker nstan hela tiden. Boken r skriven av Rick Riordan och det finns flera bcker i serien. Det filmer om Percy Jackson.

Gruvrisets 11:or 4A

2021-09-21

Jag tycker att boken r spnnande fr att jag tycker det.

Anna Maria Hellstrm

2021-05-19

N, denna fll mig inte i smaken. Inte just nu nr jag lser den iaf.

Agnes

2019-01-04

En okej bok. Spnnande och vlskriven.

Angelika G

2018-10-16

Spnnande bok, tyckte verkligen om den. I vissa stunder kndes som att karaktrerna var lite fr barnsliga men berttelsen var nd otroligt bra.

Maria Jonsson

2018-10-06

Spnnande, men frvntade mig mer.

W

Wilma Arvidsson

2018-06-05

Spnnande serie! Roligt att lsa om man redan frn brjan var lite intresserad av grekisk mytologi.

Alva Lorefors

2018-05-10

Bra bok

Alva Lorefors

2018-05-10

Bra spnnande bok

Maja Hallgren

2017-07-25

Vldigt spnnande! Jag lskar serien!

Anna Jensen

2016-05-25

Mycket spnnande, rolig och lttlst!

Anna Lindstrm

2015-07-09

Yngsta dottern rekommenderade och den r verkligen riktigt spnnadne och underhllande. Jag mste lsa resten i serien nu :)

Anna Jensen

2015-04-30

Min frsta engelska bok som vuxen! Woop woop! Den var s bra och det gick frvnandsvrt bra att lsa p engelska. Blev strcklsning, fr den var mycket spnnande. Kan verkligen rekommendera denna till bde barn och vuxna!

Therese stman

2014-06-26

Jag gillar filmen, men boken tycker jag r inte r riktigt s bra. De skiljer dig frn varandra ganska mycket. Brjade med att lsa noggrant men sen tyckte jag den blev ganska trkig och gnade igenom den. Betyg: 3

Linnea Lofjrd

2013-04-17

Visst, bckerna r mnade fr yngre barn/ungdomar, men vldigt bra och underhllande fr oss ldre ocks ;)

Helt underbar serie, en av mina absoluta favoriter!

Marianne Skoglund

2012-10-03

Underbar bok! Percy Jacksons dyslexi, adhd och orkneliga relegeringar har en naturlig frklaring: han r son till ngon av de grekiska gudarna. men vem? I Halvblodslgret trffar han likasinnade, och fr snart ge sig ut p ett farofyllt uppdrag dr mnga figurer ur den grekiska mytologin lurar, dock i frkldnad. Den som kan sin grekiska mytologi har en hrlig lsupplevelse framfr sig, och den som inte kan den blir garanterat sugen p att lsa in sig p mnet.

W

William Eriksson

2012-09-30

Den hr boken r en fartfylld fantasy bok!!5/5

Moa Johansson

2012-03-25

Vi fick i uppgift att lsa tv kapitel p tv veckor i skolan i samband med en kurs, jag lste ut den p tre dagar. Ingen ny favoritbok, men den var vldigt underhllande och jag skulle absolut kunna tnka mig att lsa resten av bckerna i serien.

Flisan Granberg

2011-12-30

Underbar! Lst om flera gnger, och den har verkligen hjlpt mig med information om de grekiska gudarna till skolarbeten... ^w^

Miriam T

2011-09-23

[...]Jag lskar idn: en bok om grekiska gudar i nutid, ett camp fr halvgudar. Det lter toppen i mina ron men det som jag lskade mest med Harry Potter var att hon s skickligt bde skriver om skolan och lektionerna och fr in precis rtt niv med action blandat med det "vardagliga". Detta tycker jag inte Rick Riordan lyckas med tyvrr. Hr r det fr mycket action och galna hndelser och fighter direkt och sen fortstter det med det hela boken. Jag vill ha det vardagliga med. Tiden p campet var supermysigt, men fr kort, vilket jag tycker [...]

Ls hela recensionen p min blogg:

Iris Eriksson

2011-06-24

Jag tyckte att den var bra! det var iaf en sdan bok som jag inte vill sluta lsa!

den hr var bra

Josefine D

2010-05-20

Detta r en kopia av harry potter, men en bra sdan:) jag klagar inte, boken var bra och var mycket lttlst, avslappnande och underhllande lsning:)

2010-01-10

12-ringens betyg.