Pengabrevet

Johansson, Karina

I de värmländska skogarna blåser förändringens vindar. Ett projekt som ska utveckla skidanläggningen Ski Sunne läggs ner samtidigt som en ny vd anställs efter att den tidigare plötsligt sagt upp sig. Instruktören Anneli har haft en tuff period men inser snart att den nya vd:n både är trevligare och mer tillmötesgående än hon väntat sig. När Ville en dag hittas mördad i skidliften står polisen som handfallen. Visserligen var Ville en speciell person, men vem skulle vilja se honom död? Anneli försöker själv ta reda på vad Ville råkade ut för. Har hans död något att göra med det välfyllda pengabrevet som hon såg i hans stuga? Och vart leder nyckeln som hon får från hans advokat?Pengabrevet är en mysdeckare med ingredienser som mord, spänning, kärlek och en gnutta humor. Karina Johansson föddes 1969 i värmländska Sunne, en plats hon fortfarande är trogen och gärna återkommer till...

Spännande, mysig och underhållande!
Detta är en väldigt trevlig och spännande bok. Den är lättläst och jag kom snabbt in i handlingen. Tempot drivs upp av att det pågår parallella händelser i de olika kapitlen vilket gör att man hela tiden vill fortsätta läsa för att se hur det går.

Karina Johansson har ett mycket bra språk och läsningen flyter på bra. Jag kommer definitivt att läsa mer av henne.

Evasbokhylla

2019-12-05

3+ En lättläst mysdeckare med mord, kärlek och lite humor i det värmländska Sunne.

Bokdjungeln

2019-11-30

Väldigt annorlunda att läsa en mysig deckare, men jag gillar det. Handlingen fördes framåt hela tiden och när man väl trodde att man hade löst gåtan så händer något annat som gör att man misstänker någon annan. Uppskattar verkligen det. Trots att det sker ett mord i boken så är den inte alls brutal på något vis och det tycker jag verkligen passar boken. Vill man läsa en mysig deckare som utspelar sig på en härlig skidanläggning så är denna bok att rekommendera.

Bokdjungeln

2019-11-30

Spännande, mysig & underhållande!