Patriarkens dotter

Konstkritikern Anja Kohl hittas brutalt mördad utanför sin bostad i Göteborg, med kroppen arrangerad i en utmanande position. Anja var känd för sin vassa och illvilliga penna och det mest närliggande tycks vara att söka mördaren i stadens konstkretsar. Men när ännu en kvinna hittas mördad på liknande sätt måste polisen helt ändra fokus. Privatdetektiven Roberta Löfström kallas in för att hjälpa till. Allting tyder nu på att man har med en brutal seriemördare att göra.?Patriarkens dotter? ingår i Catharina Kjellberg uppskattade svit om privatdetektiven Roberta Löfström, som ofta jämförts med Sue Graftons Alfabet-serie.

Karolin L

2019-08-20

Tyvärr inte alls spännande utan mest rörig.

2019-01-28

Det här är min tredje deckare jag försöker mig på av Catharina Kjellberg men nu ger jag upp på hennes böcker. Jag gillar idén bakom boken och det skulle kunna vara bra och spännande, men jag finner den hopplöst ointressant, rörig med karaktärer som slängs på mig som läsare utan att jag hinner få rätt på vem som är vem. Boken är egentligen inte dåligt skriven, men det finns ingen styrka i texten, enbart massor av text utan handling och som deckare blir den riktigt tråkig.
Ingenting som jag kan rekommendera!
Slutbetyg, en 1:a!